مدرس کارگاه آموزشی لباس در قصه گویی عنوان کرد:

لباس هر قصه باید متناسب با بستر فرهنگی جامعه انتخاب شود

کارگاه آموزشی لباس در قصه گویی با حضور ده نفر از مربیان قصه گویی سیرجان، با تدریس آمنه اولیا مدیر انجمن تخصصی قصه گویی سروش یزد و با نظارت مهدی آرایی داور ملی و بین المللی جشنواره های قصه گویی؛ به همت خانه قصه های شاد موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر و با هدف آموزش، شناخت و انتخاب لباس متناسب با فضای بومی شهرستان سیرجان برگزار شد.
اهمیت لباس در قصه گویی، انتخاب لباس مناسب برای قصه گویی، ویژگی ها و ترکیب رنگ لباس قصه گو، تعادل سازی در رنگ لباس قصه‌گو، انتخاب لباس متناسب با هر قصه و جایگاه لباس در فرهنگ های مختلف، قصه های بومی و انتخاب لباس های بومی، جایگاه لباس در هر فرهنگ و متناسب سازی آن با فضا و انرژی هر قصه، انتخاب رنگ روشن و شاد برای لباس قصه و تاثیر آن در جذب مخاطب کودک از جمله مباحثی بود که در این دوره آموزشی برای حاضران در جلسه مطرح شد.
اولیا در حاشیه این کارگاه به اهمیت انتخاب لباس در تاثیر قصه گویی اشاره کرد و گفت: معیارهای انتخاب لباس و توجه به بستر فرهنگی جامعه ای که در آن زندگی میکنیم در انتخاب لباس قصه بسیار مهم است. در کشورها به دلیل فرهنگ متفاوت، لباس قصه گویی متفاوت است. در ایران نیز با توجه به زمینه دینی موجود؛ لباس قصه به شکل متفاوتی انتخاب می‌شود.
وی افزود: باید با توجه به عرف جامعه لباس قصه گو را انتخاب کرد. در کنار آن می‌توان به جذابیت و ترکیب رنگ لباس نیز توجه کرد تا بتواند به جذب و تاثیر رنگ بر روی مخاطب کمک بهتری کند.
در پایان این برنامه نیز جلسه پرسش و پاسخی در رابطه با سوالات پیش آمده برای هنرجویان در حین تدریس برگزار شد. همچنین لباس قصه گو ها با توجه به آموخته های این دوره مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *