بخش هنری رویداد ملی پته سیرجان

هنرمندان محترم جهت شرکت و ثبت نام در بخش هنری این رویداد می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه ، تصاویر آثار فاخریا آثار کاربردی و خلاقانه (صنایع دستی مرتبط با پته) خود را بارگزاری کنند و درصورت پذیرفته شدن در داوری اولیه آثار خود را به صورت فیزیکی جهت داوری پایانی و حضور در نمایشگاه ، به دبیرخانه رویداد ارسال کنند

موارد قابل توجه در این بخش شامل اصالت در طرح و رنگ آثار، کیفیت دوخت و کیفیت مواد اولیه مصرفی اعم از جنس و رنگ شال و نخ استفاده شده در اثر است.

شرایط ارسال تصاویر آثار جهت شرکت در اولین مرحله نمایشگاه
1-شرکت در نمایشگاه فوق رایگان می باشد.
2-در گام نخست شرکت در نمایشگاه و ارسال تصویر آثار، فقط از طریق ارسال به پست الکترونیک رویداد امکان پذیر است.
3-شرکت در نمایشگاه برای همه ی هنرمندان و علاقه مندان هنر پته‌دوزی از سراسر کشور آزاد و به معنای پذیرش ضوابط و رأی داوران است.
4-هر هنرمند می تواند فقط در دو رشته و حداکثر با 3 اثر هنری در هر رشته شرکت نماید.
5-حجم هر فایل ارسالی در تمامی رشته ها، حداقل یک و حداکثر شش مگابایت و در قالب jpg می باشد. که به همراه داشتن شناسنامه هر اثر که شامل نام اثر، تکنیک اجرا، طراح اثر و مجری آن الزامی است)
6-شرکت کنندگان گزیده‌ای از سوابق هنری خویش را در قالب رزومه و تصویر آثار و خود هنرمند را جهت تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان پته موسسه معراج اندیشه گل گهر سیرجان ارسال نمایند.
7-برگزار کننده نمایشگاه حق استفاده از تصاویر آثار ارسالی را در رسانه‌ها، انتشارات، تبلیغات و همچنین اصل آثار با کسب اجازه از هنرمندان(حق مالکیت معنوی و کپی رایت) را جهت نمایش در داخل و خارج از کشور با ذکر نام هنرمند را خواهد داشت.
8-دبیرخانه رویداد مسئولیتی در قبال هر گونه آسیب (شکستن قاب، شکستن شیشه، آسیب به اصل اثر و . رویداد..) به آثاری که از طریق پست، پیک و … ارسال می شوند را نخواهد داشت.
9-به تمامی هنرمندان راه یافته به نمایشگاه گواهی شرکت و در صورت چاپ کتاب (یا به صورت دیجیتال یا اصل کتاب رویداد)اهدا خواهد شد.
10-عضویت هنرمندان راه یافته به نمایشگاه در باشگاه هنرمندان موسسه.
شرایط تخصصی شرکت در نمایشگاه
1-آثار کاربردی و خلاقانه ( صنایع دستی مرتبط با پته)
2-آثار فاخر
·در هر بخش دوخت،رنگبندی و طراحی بسیار اهمیت دارد .
·ملاک داوری آثار بر مبنای مرغوبیت و اصالت دوخت بر اساس دوره های تاریخی پته است.
·استفاده از مواد و مصالح طبیعی(مواداولیه مرغوب) و حفظ محیط زیست……..
·موضوعات آثار آزاد می باشد.
·در این بخش استادان و داوران هم می توانند شرکت داشته باشند.

در صورت هرگونه سئوال با دبیرخانه رویداد در میان بگذارید.