نظریه های ارتباطی، بازوی کمکی سواد رسانه ای است

سومین کارگاه آموزش مجازی سواد رسانه‌ای ویژه معلمان آموزش و پرورش شهرستان سیرجان با تدریس دکتر یوسف خجیر از مدرسان دانشگاه سوره برگزار شد.
مهمترین عناوین مطرح شده در این کارگاه در خصوص نظریه های ارتباطات و کاربرد آنها در حوزه رسانه و ارتقاء سواد رسانه‌ای بود.
خجیر در این کارگاه با اشاره به اهمیت آشنایی با سواد رسانه‌ای و به کارگیری نظریه های ارتباطات در این حوزه گفت: نظریه های ارتباطات پایه و اساس شکل گیری اصول ارتباطی هستند که اگر معلمان آموزش و پرورش بتوانند دانش بنیادی خود را بر پایه این نظریه ها بنا کنند می توانند از این دانش برای ارتقاء سواد رسانه ای خود و هدایت دانش آموزان بهره بگیرند.
وی افزود: از آنجا که رسانه‌ها می‌توانند به دانش آموزان خوراک متعدد القا نمایند نظریه هایی چون نظریه کاشت و برجسته سازی کاربرد بیشتری پیدا می‌کند و آشنایی با این نظریه ها می تواند معلمان آموزش و پرورش را در برابر تهدیدهای رسانه های متعدد مجهز نماید تا این خوراک را پالایش نموده و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.
بررسی نظریه های کاشت، برجسته‌سازی، شکاف آگاهی، مارپیچ سکوت، تاثیر محدود، تاثیر نامحدود و کاربردهای اقناع در رسانه ها از جمله نظریه هایی بود که در این کارگاه آموزشی شرح داده شد و پیرامون کاربرد آنها در سطح رسانه ها و پالایش تولیدات آنها بحث و گفتگو شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *