همکاری معراج اندیشه گل گهر و نیروی انتظامی در جهت رفع معضلات فرهنگی سیرجان

جلسه بررسی مسائل و معضلات شهر سیرجان با حضور معاون فرهنگی موسسه، مسئول کانون خانواده، مسئول اندیشکده موسسه و با دعوت از جمعی از مددکاران و مشاوران کادر ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سیرجان برگزار شد.
معاون فرهنگی معراج اندیشه در این جلسه گفت: همانطور که می‌دانیم بار اصلی پیشگیری از مسائل اجتماعی جامعه بر عهده نیروی انتظامی است. در همین راستا در برنامه‌ریزی‌های موسسه سعی کردیم با توجه به مشکلات موجود در جامعه با نیروی انتظامی در این راستا هم اندیشی نماییم و به همین منظور در سال گذشته تفاهم نامه همکاری با نیروی انتظامی از سوی موسسه امضا شد.
وی افزود: در تلاش هستیم با این فعالیت‌ها به نوعی مسئولیت‌های اجتماعی گل گهر را محقق کنیم و برای تحقق این امر بهترین کار این است که از نیروی انتظامی که به صورت روزانه با مسائل شهرستان در ارتباط است کمک بگیریم.
سرهنگ جهانشاهی نماینده نیروی انتظامی در این جلسه نیز با اشاره به افزایش برخی آسیب های حوزه استحفاظی نیروی انتظامی در سال جدید گفت: آسیب هایی چون سرقت مغازه ها، سرقت اتومبیل و اشیا و اختلافات خانوادگی، تصادفات و فوتی نسبت به سال گذشته با آمار افزایشی روبرو بوده‌اند که می‌طلبد در این حوزه آسیب شناسی دقیق صورت گرفته و به رفع مسائلی که به رشد این آسیب ها دامن می زنند پرداخت.
در ادامه این جلسه کارشناسان و مشاوران کادر ستاد فرماندهی نیروی انتظامی به بیان مسائل مهم حوزه استحفاظی خود پرداخته و در خصوص رفع هر یک از این مسائل بین اعضای جلسه بحث و گفتگو شد.
برگزاری جلسات روانکاوی و روان درمانی برای افراد دارای اختلال، توجه به قشر ضعیف در اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، تسهیل یادگیری حرفه های متعدد توسط معتادانی که به آغوش جامعه برگشتند و به کارگیری آنها، تمرکز جلسه به جلسه روی هر یک از آسیب های مهم اجتماعی، ایجاد فضای مشاوره و صحبت با افراد دارای اعتیاد به مواد صنعتی، برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی ویژه خانواده مجرمان و معتادان با همراهی موسسه به منظور پیشگیری، آموزش مهارت های قبل از ازدواج، مهارت های زندگی و افزایش رضایت از زندگی و باورهای دینی از جمله راهکارهایی بود که در این جلسه برای کاهش آسیب ها و مسائل موجود در سطح شهرستان پیشنهاد شد و مقرر شد موسسه فرهنگی معراج اندیشه با همراهی نیروی انتظامی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی موجود در سطح شهرستان برنامه های کاربردی و موثر را تدوین و در سال جاری به اجرای آنها بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *