به سرپرستی اداره اوقاف استان و به همت موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر سیرجان؛از برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن تجلیل شد

آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به سرپرستی اداره کل اوقاف استان کرمان و به همت و همکاری اداره اوقاف سیرجان و کانون قرآن و عترت موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر و با تجلیل از نفرات برگزیده استانی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی این موسسه، امام جمعه در این مراسم مسیر حق را مسیر قرآن عنوان کرد و گفت: انبیا راه حق و صحیح که همان با قرآن و اهل بیت بودن است را برای ما مشخص کردند و اختیار انتخاب راه حق یا باطل را به دست ما انسان ها سپردند، لذا حل تمامی مشکلات ما در گرو فهم قرآن و عمل به معنای آن است که اگر در جوامع بشری خطا، گناه و معصیت وجود دارد به خاطر دوری از قرآن است. این که قرآن را نفهمیدیم و عمل نکردیم. وی افزود: راه‌های دیگر همان راه های انحرافی هستند. وقتی می گوییم قرآن راه درست را به ما نشان می دهد یعنی مسائل مربوط به هدایت را در تمامی ادوار تاریخ بشر در بر می گیرد و مشکل این است که به قرآن مراجعه نمی‌کنیم، آن را خوب نمی فهمیم و به آن عمل نمی کنیم به همین دلیل دچار انحراف می‌شویم. کسانی که ارتباط خود را با خدا قطع و با بیگانگان ارتباط برقرار کنند گمراه خواهند شد لذا معتقدم ما در خط مقدم قرار داریم چرا که با قرآن هستیم و عمل به مفاهیم آن را در دستور کار خود قرار داده ایم لذا باید برای دیگران نیز اسوه و الگو باشیم.
فرماندار ویژه سیرجان نیز در بخشی از سخنان خود تمسک به قرآن را راه برون‌رفت از انحرافات خواند و گفت: اگر در خدمت قرآن باشیم بسیاری از موانع و مشکلات ما در مسائل مادی و معنوی حل می شوند. خداوند در قرآن بشارت به شفا و رحمت می دهد و اگر مومن واقعی باشیم با تمسک به قرآن می‌توانیم به این شفا که همانا رهایی از دردهای معنوی و روحی است دست پیدا کنیم. وی افزود: کمبودهای معنوی مشکل امروز جامعه ما هستند. وقتی ساختار فکری و فرهنگی یک جامعه آماده نباشد با مشکل توسعه روبرو می شویم. انسان توسعه نگر باید بلند همت باشد و نگاه وسیع داشته باشد لذا بهترین جهان بینی همان جهان بینی قرآنی است که نسبت به دنیای امروز ما پاسخگو است. قرآن کریم برای تمامی دوره های زندگی انسان در عصر گذشته و حاضر راهکار ارائه کرده است و ما موظف هستیم با بهره گیری از آن در حد توان خود روی جامعه اثرگذار باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *