‍ مدرس سمینار آموزشی بداهه گویی مطرح کرد:فضای بیان در سیرجان دچار مغلطه شده است

سمینار آموزشی بداهه گویی و فن بیان با تدریس زینت حمید پور، مجری برتر مسابقات سخنرانی کشور (تریبون) و به همت موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی این موسسه، حمیدپور در خصوص سمینار مذکور گفت: این سمینار با پنج سرفصل طرز فکر، سخنرانی بداهه، ساختارهای کلام موثر، مدیریت اضطراب و استرس و زبان بدن برگزار شد. در هر کدام از این سرفصل‌ها، مباحث مقدماتی اولیه و نکات کوتاه کلیدی به حاضرین در جلسه آموزش داده شد.
وی افزود: در همین راستا در آینده ۵ جلسه سه ساعته که یک دوره جامع بیان را در بر می گیرد برگزار خواهد شد و در هر کدام از این جلسه ها به هر یک از سرفصل های ذکر شده به صورت مجزا و مفصل پرداخته خواهد شد. سمینار آموزشی امروز در دو رده سنی بزرگسالان و نوجوانان برگزار شد که با مفاهیم اولیه سرفصل های مذکور آشنا شدند. حمید پور خاطرنشان کرد: این سمینار، معرفی دوره‌های آتی و در واقع آشنایی با مفاهیم اولیه این سرفصل‌ها بود و در مباحث جلسات آینده، این سرفصل ها برای مخاطبان به صورت گسترده تشریح خواهد شد. این مجری برتر کشوری هدف اصلی از برگزاری چنین سمینارهایی در سیرجان را چنین عنوان کرد: متاسفانه فضای بیان در سیرجان دارد دچار مغلطه می شود و مخاطبان زیادی پیدا کرده که صرفاً به سمت مسابقه می روند و یک فضای کاذب در زمینه مجری گری و ورود به مسابقات این حوزه ایجاد شده است. وی افزود: برخی از افراد سودجو ممکن است از این آب گل آلود به نفع خود ماهی بگیرند چرا که قرار نیست بچه های کوچک را وارد میدان مسابقه کنیم. مهارت های کلامی، مهارت های بسیار مهمی هستند اما قرار نیست همه افراد؛ گوینده و مجری شوند. قرار است در چند شهر کشور پایگاه‌هایی برای مسابقه “تریبون” در نظر گرفته شود که سیرجان هم یکی از این شهرها هست به این دلیل که سیرجان مخاطبان بسیار زیادی دارد و همه برای مسابقات کشوری هم حاضر هستند و نظر مسئولان کشوری را نیز جلب کرده اند. حمیدپور خاطر نشان کرد: اما این یک تب کاذب است و افراد را از آموزش اصولی دور نگه داشته و آن ها را جذب مسابقه کرده است. این موضوع آنقدر مهم است که من اولین صحبت در سمینار امروز را به مبحث “چگونه یادگیرنده باشیم” اختصاص دادم که یاد بگیریم فن‌بیان و مهارت صحبت کردن باید به صورت کاربردی در زندگی روزمره استفاده شود نه اینکه صرفا برای حضور در مسابقه و کسب مقام از آن استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *