دوره آموزشی فن بیان و سخنوری به همت موسسه معراج اندیشه گل گهر برگزار شد

دوره آموزشی فن بیان و سخنوری با تدریس سونیا پوریامین از مجریان مطرح صدا و سیما؛ با حضور جمع کثیری از علاقمندان به حوزه اجرا و گویندگی و به همت موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر در سالن اجتماعات مجتمع غدیر برگزار شد.
پوریامین در این دوره مباحث خود را با توضیح فن بیان و لزوم به کارگیری آن در زندگی فردی هر شخص شروع کرد و گفت: با تسلط به حوزه فن بیان می‌آموزید که چگونه تاثیرگذار و شکوهمند، هر آنچه را که می‌خواهید بگویید و بر دیگران اثر بگذارید. وی به انواع ارتباط کلامی نیز اشاره کرد و در خصوص تقویت جنس صدا برای رسیدن به یک فن بیان خوب سخن گفت.
تمرین تلفظ صحیح کلمات، تمرکز بر ادای صحیح حروف با صدا و حروف بی‌صدا، محکم حرف زدن، تمرین تنفس دیافراگمی،
توجه به لحن و استفاده از فارسی معیار در صحبت کردن‌ روزانه از دیگر مباحثی بود که وی در این کارگاه به آن اشاره کرد. این مجری صدا و سیما همچنین در خصوص تکنیک آسانسوری و توانایی رساندن اصل منظور در ۳۰ ثانیه برای هنرجویان صحبت کرد.
وی همچنین به انواع هوش از دید گاردنر نیز اشاره کرد و گفت: هوش تصویری فضایی، هوش منطقی ریاضی، هوش جسمی حرکتی، هوش موسیقیایی، هوش طبیعتگرا، هوش هیجانی و هوش کلامی انواع هوشی هستند که هر فرد می‌تواند به آنها مجهز باشد، اما هوش کلامی مهمترین نوع هوش است که هر انسان باید خود را به آن مجهز کند تا بتواند در تقویت فن بیان خود موفق عمل کرده و به شیوایی سخن بگوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *