در پنجمین رویداد کسب و کار من عنوان شد:

تک محصولی؛ کسب و کار را محدود می کند

سومین جلسه از رویداد کسب و کار من به همت کانون کارآموزی و مهارت آفرینی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر؛ با هدف توسعه کسب و کارهای خرد و آشنایی با انواع مدل کسب و کار و تحقیقات بازار با حضور جمعی از کارآفرینان شهرستان سیرجان و با تدریس زهره لورک آقا برگزار شد.
لورک آقا کارشناس ارشد مشاوره شغلی، کارشناس ارشد توسعه زیست بوم مرکز نوآوری و فناوری گروه صنعتی گلرنگ و مدیر برنامه کارخانه نوآوری هم آوا است که در این دوره به آموزش انواع مدل کسب و کار و تحقیقات بازار برای حاضران در جلسه پرداخت.
وی در خصوص جزئیات مباحث مطرح شده در این کارگاه گفت: مشخص کردن هدف برای راه اندازی کسب و کار با توجه به مزیت رقابتی کسب و کار، آشنایی با انواع مدل های کسب و کار از جمله فروش، اجاره، ارائه پکیج، در نظر گرفتن حق اشتراک و… از جمله مباحث مهمی است که هر یک از کارآفرینان برای توسعه کسب و کار خود باید با آن آشنا شوند.
وی افزوده: یک کارآفرین موفق باید بداند که تک محصولی محدودیت به بار می‌آورد و باید راه های ارتقاء محصول خود به چند محصولی را بیاموزد. مدرس این دوره خاطرنشان کرد: بخشی از کسب و کار را باید به آموزش اختصاص داد و با استفاده از تبلیغات و بازاریابی گسترده، توسعه کسب و کار را رقم زد. همچنین کارآفرینان بایستی بدانند فروش محصولات خود به صورت جداگانه کار زمان‌بری است، بنابراین بایستی عرضه محصولات خود به شرکت ها و مراکز گسترده را به جای کار با تک تک افراد سرلوحه کار خود قرار دهند.
لورک آقا تصریح کرد: در این دوره به دنبال آن هستیم که راه‌های توسعه کسب و کارهای کوچک را به کارآفرینان بیاموزیم تا بتوانند با ارتقای کسب و کار خود به درآمدزایی حداکثری برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *