در جلسه دیگری از رویداد روستایی شو عنوان شد:

برای اجرایی شدن ایده کسب و کار؛ آن را به بهترین شکل ارائه دهید

چهارمین جلسه از کارگاه آموزشی روستایی شو به همت کانون کاراموزی و مهارت آفرینی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر و با تدریس فرهاد افشار کارشناس ارشد مدیریت تکنولوژی و با حضور جمعی از دهداران و فعالان حوزه روستا برگزار شد.
در این جلسه دهیاران؛ برای راه اندازی کسب و کار، قسمت های مختلف از طراحی ایده تا راه اندازی را بخش بندی کرده و با نحوه اجرای ایده کسب و کار خود آشنا شدند. افشار در خصوص سرفصل های معرفی شده در این جلسه گفت: ارائه ایده کسب و کار یکی از مهم‌ترین قسمت‌های اجرایی نمودن ایده است. اگر بتوانیم ایده هایی را که طراحی کرده ایم به بهترین شکل ارائه دهیم می‌توانیم نظر موافق سرمایه‌گذار را جلب نموده و آن را به مرحله اجرایی شدن برسانیم.
وی افزود: در این دوره حاضران در جلسه با شناخت مشکلات ایده کسب و کار، ارائه راه حل برای آنها، شناخت بازار هدف، طراحی مدل کسب و کار، شناخت رقبا، بررسی جریان درآمدی، اعتبار سنجی و طراحی تیم راه اندازی کسب و کار آشنا شدند.
افشار خاطرنشان کرد: همچنین برای اجرایی شدن هرچه بهتر ایده کسب و کار به حاضران در جلسه این نکته را گوشزد کردیم که ارائه مناسب طراحی کسب و کار و توانایی دفاع از ایده مطرح شده گام مهمی در راستای عملکرد کسب و کار و به مرحله اجرا رساندن آن است.
در پایان این جلسه نیز هر یک از حاضران؛ ایده کسب و کاری را که در ذهن خود داشتند برای سایر افراد ارائه دادند و از طرح خود دفاع کردند. این قسمت از کارگاه به صورت کار و تمرین عملی انجام شد تا مباحث آموزش داده شده در دوره با جدیت بیشتری در ذهن حاضران ثبت شود.
رویداد روستایی شو در جلسات آینده نیز ادامه خواهد داشت و مراحل دیگر کسب و کار در روستا و کارآفرینی روستایی را به حاضران در جلسه آموزش خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *