سینما کارآفرینی؛ دریچه ای به سوی آموزش مهارتهای کسب و کار

کانون کارآفرینی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر با هدف آموزش مهارتهای کسب و کار و راه اندازی مشاغل جدید، اقدام به برگزاری طرح سینما کارآفرینی کرده است. آتشی پور دبیر این کانون در خصوص جزئیات طرح مذکور گفت: طرح سینما کارآفرینی برنامه پخش فیلم است که در آن فیلم‌هایی با موضوع کسب و کار و کارآفرینی و با هدف آموزش مهارت های کسب و کار و ارائه نظریه ها و تئوری های مرتبط با کارآفرینی اجرا می‌شود.
وی افزود: پس از پخش این فیلم ها؛ کارشناسان منتقد و تحلیلگر فیلم، به تحلیل فیلم پرداخته و همزمان نکات آموزشی کارآفرینی و ایجاد کسب و کار را به مخاطب انتقال می‌دهند. این تحلیل؛ نقد هنری نبوده، بلکه آموزش عمیق مفاهیم کارآفرینی در بستر پخش فیلم را در دل خود جای داده است.
دبیر کانون کارآفرینی موسسه خاطرنشان کرد: در طرح مذکور، با هشت دانشگاه سیرجان ارتباط گرفته و با معاونت فرهنگی و انجمن دانشجویی این دانشگاه ها وارد گفتگو شدیم. برای پخش فیلم، هر هفته در یک دانشگاه حضور یافته و فیلم‌هایی با موضوع کارآفرینی و کسب و کار را برای دانشجویان به نمایش می گذاریم و پس از آن، همانطور که گفته شد با تحلیل این فیلم‌ها نکات آموزشی به دانشجویان منتقل می‌شود. آتشی پور خاطرنشان کرد: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم فیلم “بنیانگذار” که در رابطه با زندگی نامه مک‌دونالد است، پخش شد و پیرامون آن نکات مهم کارآفرینی به دانشجویان دانشکده فنی شهید کرانی منتقل شد. این فیلم ها می توانند انگیزه لازم را به افراد برای راه اندازی کسب و کار منتقل کرده و مفاهیم اصلی کسب و کار را به آنها آموزش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *