داستان نویسی سیرجان یتیم شد

در سوگ مردی نشستیم که جامعه ادبیات به ویژه حوزه داستان نویسی و داستان کودک در سیرجان و استان کرمان وامدار قلم شیوا و رسای او بود. محمدعلی آزادیخواه مردی که با داستان های زیبایش روحی تازه در کالبد داستان‌نویسی دمیده بود. او که متولد ۱۳۲۳ است و حتی تا آخرین لحظات زندگی دست از تحصیل علم برنداشت و سرانجام در ۷۸ سالگی دیده از جهان فرو بست و جامعه ادبی سیرجان را در غم و اندوه فرو برد.
آزادیخواه بیش از ۱۰ اثر برجسته دارد که عمده آنها در حوزه ادبیات و داستان کودک هستند. کتاب “مرادو” معروف ترین کار آزادیخواه است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۸۵ به عنوان کتاب برگزیده سال معرفی شد.
وی استاد ادبیات دانشگاه و مدارس بود که همکاری فرهنگی و ادبی با نشریات و همچنین با موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر نیز داشت. سخنرانی او در جشنواره فرهنگی معراج در سال ۹۳ در یادها مانده است. حضور محمدعلی آزادیخواه در جلسات داستان خوانی موسسه به این جلسات رونق دیگری میبخشید و جشن های کتاب موسسه معراج اندیشه با حضور محمدعلی آزادیخواه رنگ و بویی از ادبیات میگرفت. برنامه‌های متعددی که در موسسه برگزار میشد از از اندیشه های عمیق و گوناگون این نویسنده توانا پربار می شد. آزادیخواه همچنین در تهیه و تدوین کتاب صوتی سیرجان که از سوی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر در حال آماده سازی است، حضور داشت تا با لهجه بومی و صدای دلنشین خود در این کتاب به روایت بپردازد.
اینک در آستانه سال جدید هنرمندی پیشکسوت را از دست داده‌ایم که دنیای ادبیات و داستان سیرجان با قلم او رنگ و بویی دیگر گرفته بود. محمدعلی آزادیخواه و داستان های زیبایش در ذهن همگان باقی خواهد ماند. مردم سیرجان پیشکسوت حوزه داستان نویسی خود را هرگز فراموش نخواهند کرد. روحش شاد و یادش گرامی باد

روابط عمومی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *