رونمایی از کتاب مجید، بارسا و تیم ملی دارآباد

به همت کانون کتاب و کتابخوانی موسسه معراج اندیشه؛ از کتاب “مجید، بارسا و تیم ملی دارآباد” رونمایی شد

موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، با حمایت از نویسندگان جوان؛ از کتاب “مجید، بارسا و تیم ملی دارآباد” به قلم مجتبی شول افشارزاده رونمایی کرد.
این کتاب توسط نشر هوپا که از انتشارات مهم در حوزه کودک و نوجوان است منتشر شده و قرار است مجموعه سه جلدی آن پس از تکمیل جلد دوم و سوم روانه بازار شود. در مراسم رونمایی از این کتاب، تیم سندروم دان نیکان سیرجان نیز حضور داشتند.
مجتبی شول افشارزاده نویسنده این کتاب در خصوص محتوای کتابی که به رشته تحریر درآورده گفت: جلد اول این کتاب با عنوان “گربه های تهران” روایت بچه هایی است که از روستایی در سیرجان به شهر تهران می روند تا در آنجا فوتبال بازی کنند و ماجراهایی برای آنها پیش می آید. مجوز جلد دوم این کتاب نیز گرفته شده و قرار است جلد دوم و سوم آن نیز به زودی به رشته تحریر در بیاید. وی افزود: جلد دوم با عنوان “شیرهای کابل” است که سفر این بچه ها به هرات و کابل در افغانستان را روایت می‌کند و در جلد سوم کتاب با عنوان “یوزپلنگ های نیویورک” این بچه‌های سیرجانی به آمریکا می روند تا ادامه روند فوتبال بازی کردن خود را پیگیری کنند.
صدرا پاریزی دبیر انجمن داستان نویسی گره سیرجان در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه ادبیات کودک و نوجوان در جهان سابقه طولانی دارد اما در ایران نوپا بوده و هنوز نتوانسته علی رغم تلاش های زیاد به جایگاه اصلی خود برسد؛ گفت: در ایران و به ویژه در سیرجان نویسنده‌های انگشت‌شماری داریم که برای قشر کودک و نوجوان می نویسند و این قشر را به رسمیت شناخته اند. بایستی قدر افرادی مثل آقای شول افشارزاده را بدانیم و ارزش کار آن ها را درک کنیم. وی افزود: افرادی که در حوزه کودک و نوجوان قلم می‌زنند کار بزرگی انجام می دهند و باید از حمایت های مادی و معنوی فعالان حوزه فرهنگ بهرمند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *