به همت کانون آموزه های دینی موسسه معراج اندیشه؛

دوره آموزشی محامین (رفع شبهات دینی) برگزار شد

سلسله جلسات دوره آموزشی محامین (نحوه پاسخگویی به شبهات مهدویت، اسلام، ولایت فقیه و تاریخ) به همت کانون آموزه های دینی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر برگزار شد.
دوره آموزشی محامین دوره ای است که توسط تنی چند از اساتید برجسته کشور و در زمینه رفع شبهات و در قالب موضوعات مهدویت، تاریخ اسلام، تاریخ انقلاب و… برگزار می شود. به موجب این طرح مربی هایی در مجامع مختلف مثل مدارس، حوزه های علمیه، مساجد و… برای رفع شبهات دینی مطروحه؛ پرورش داده می شوند. این مربیان در حوزه‌های مختلف شبهاتی را که برای قشر جوان و نوجوان پیش می آید با منطق و استدلال پاسخ می دهند.
جلسه آذر ماه محامین پیرامون حدیث شناسی و رفع شبهاتی که در خصوص احادیث ائمه مطرح می‌شود با تدریس احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر حوزه علوم حدیث و تاریخ و با حضور بیش از ۶۰ نفر از طلاب و مربیان مدارس که در حوزه رفع شبهات دینی در سیرجان فعالیت می کنند برگزار شد. عبادی در این دوره به نحوه شناخت احادیث حقیقی ائمه و چگونگی استناد به آنها پرداخت. همچنین در ادامه این جلسه به شبهاتی که در خصوص احادیث ائمه مطرح می شود پرداخته شد و راهکارهای شناخت شبهات و پاسخگویی صحیح به منظور رفع آن ها به حاضران در جلسه آموزش داده شد تا با این راهکار آشنا باشند که برای رفع شبهات باید بدانیم فرق حدیث جعلی و ضعیف چیست و آیا می‌توان به حدیث ضعیف استناد کرد یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *