به همت مؤسسه معراج اندیشه رقم خورد؛

برگزاری کارگاه‌های آموزشی با تدریس کارگردان‌های مجموعه “وضعیت قرمز”

مجموعه ورک‌شاپ های آموزشی کارگردانی و فیلم‌سازی همراه با اکران مجموعه فیلم‌های کوتاه “وضعیت قرمز” از سینمای هنر و تجربه؛ به همت کانون هنر مؤسسه فرهنگی معراج اندیشه گل‌گهر برگزار شد. در این برنامه، مجموعه فیلم‌های کوتاه “صحنه” به نویسندگی و کارگردانی امیر مهندسی؛ “سور بُز” به نویسندگی و کارگردانی سعید زمانیان؛ “بی ریختی” به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمتی؛ “شوفر” به نویسندگی و کارگردانی رضا نجاتی و “دم اژدها” به نویسندگی و کارگردانی سعید کشاورز به اکران درآمد. مجموعه فیلم‌های کوتاه “وضعیت قرمز”، بازتابی از وضعیت کنونی جامعه و چالش‌های بخشی از آن و تلاش برای بیان ناگفته هاست.
در کنار اکران این مجموعه فیلم‌ها و باتوجه به بستر مناسبی که در سیرجان در حوزه فیلم‌سازی وجود دارد؛ کارگاه‌های آموزشی “فیلم‌نامه‌نویسی” با تدریس سعید زمانیان، “کارگردانی در فیلم مستند” با تدریس سعید کشاورز، “کارگردانی در فیلم داستانی” با تدریس محمد رحمتی، “انتقال تجربه در فیلم‌سازی” با تدریس رضا نجاتی و “آموزش بازیگری” با تدریس امیر مهندسیان ازجمله ورک‌شاپ هایی بود که طی ۲ روز از سوی مؤسسه فرهنگی معراج اندیشه گل‌گهر برای علاقه‌مندان برگزار شد.
هدف از برگزاری این کارگاه‌ها انتقال مفاهیم اصلی فیلم‌سازی و بهره‌مندی هنرجویان از تجارب عملی مدرسین بود تا بتوانند آموخته‌های خود را در قالب فیلم‌های مستند کوتاه و بلند به مرحله عمل در آورند.
همچنین مؤسسه معراج اندیشه قصد دارد در آینده؛ دوره‌های آموزشی بلندمدتی را نیز در حوزه فیلم‌سازی برگزار نماید تا هنرجویان بتوانند اندوخته‌های علمی خود در این زمینه را تکمیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *