کتاب جامع تسهیلگری محلات “معراج” تدوین می‌شود

کارگاه آموزشی ویژه تسهیلگران موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر به منظور تدوین کتاب فعالیت‌های عملکرد سه ساله این دفاتر در محلات هدف برگزار شد.
عباسلو مسئول تسهیلگران دفاتر تسهیلگری معراج در این خصوص گفت: این کارگاه آموزشی با هدف راهنمایی تسهیلگران دفاتر تسهیلگری معراج اندیشه گل گهر به منظور جمع آوری عملکرد سه ساله آنها برگزار شد تا
تدوین کتاب جامع فعالیت‌های این دفاتر به عنوان حسن ختام فعالیت دفاتر تحصیل‌گری موسسه معراج اندیشه گل گهر در محلات کم برخوردار رقم بخورد.
وی افزود: دفاتر تحصیل‌گری معراج قرار است پایان سال جاری از محلات هدف خارج شوند و عملکرد سه سال گذشته خود را در قالب اطلاعات شناخت محل، جمع آوری و به صورت یک کتاب جامع تدوین کنند.
عباسلو هدف از این اقدام را مستندسازی فعالیت‌های این دفاتر خواند و افزود: این کتاب هم به منظور مستندسازی فعالیت‌ها و اطلاعات محلات هدف انجام می‌شود و هم به عنوان نقشه راهی در اختیار تسهیلگران محلی آینده قرار خواهد گرفت.
مسئول تسهیلگران دفاتر تسهیلگری معراج اندیشه گل گهر خاطرنشان کرد: در این کارگاه چگونگی تجمیع مطالب و تدوین این کتاب جامع مورد بحث قرار گرفت.
وی به هدف دیگری از برگزاری این کارگاه نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این کارگاه؛ تجربه نگاری فعالیت‌های تسهیلگران بود چرا که کار تسهیلگری و بازآفرینی محلات کم برخوردار سیرجان برای اولین بار توسط موسسه معراج اندیشه گل گهر شکل گرفت اما چون این اقدام یک رویکرد جدید و به روز جهانی است، احتمال اینکه در سال‌های آینده هم ستاد بازآفرینی شهری شهرستان و شهرداری بخواهند از این تجربیات برای بازآفرینی برخی محلات
فرسوده یا کم برخوردار استفاده کنند
بسیار زیاد است؛ به همین منظور این تجربیات می‌تواند به عنوان یک نقشه راه در اختیار گروه‌های بعدی که قرار است در این راستا فعالیت کنند قرار بگیرد و از تجربه نگاری دفاتر تسهیلگری معراج اندیشه گل گهر به عنوان چراغ راه استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *