‍ مدیرعامل موسسه معراج اندیشه در اختتامیه جشنواره قصه گویی:برگزاری این جشنواره‌ها فرصتی برای پرورش استعدادهاست

اختتامیه جشنواره قصه گویی تحت عنوان “شب قصه ها” و به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سالن هلال احمر موسسه معراج اندیشه گل گهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی این موسسه، محمدعلی ایران نژاد مدیر عامل موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر در بخشی از سر سخنان خود ضمن اشاره به فرارسیدن اربعین سردارسلیمانی و گرامیداشت یاد و خاطره او گفت: همه افرادی که دل در گرو خدا و مقام انسان و تغییر تاریخ دارند، تحول بنیادین و بزرگی را در جامعه ما و در جامعه بشری ایجاد کردند. سردار سلیمانی یکی از افرادی بود که حتی پس از شهادتش نیز مایه تغییر و تحول در سراسر جهان بود. سعی کردیم در قالب برنامه‌های مختلف از جمله شب های خاطره که در دیماه و در دهه فجر برگزار شد یاد سردارسلیمانی را گرامی بداریم، اما از آن جایی که مراسم چهلم او روز گذشته در کرمان برگزار می‌شد جایز ندانستیم جشن اختتامیه قصه گویی مادران قصه‌گو را قبل از پایان مراسم چهلم این سردار بزرگ برگزار نماییم.
وی افزود: بر اساس هم‌اندیشی و اتفاق آرا بین مسئولان موسسه فرهنگی معراج اندیشه بر آن شدیم تا روال معمولی و هر ساله جشن هایی که به مناسبت های مختلف از جمله میلاد ائمه توسط موسسه برگزار می شود را تغییر دهیم تا به این واسطه هم اهداف موسسه را پویاتر کرده و هم در مسیر هدایت و رشد قرار دهیم. ایران نژاد خاطر نشان کرد: تصمیم نهایی بر این شد جشنواره‌ ای را تحت عنوان قصه‌گویی برگزار کنیم که البته ممکن است در سال‌های آینده با تغییراتی همراه باشد. هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فضایی برای مادران قصه‌گو و کسانی که در این عرصه فعال هستند بود تا انگیزه پیدا کرده و در مسیر درست قرار بگیرند. هفت نفر از کسانی که در این جشنواره برگزیده شدند هم قرار است امشب به قصه گویی بپردازند.
وی به برگزاری برنامه های دیگری با محوریت قصه گویی در موسسه اشاره کرد و گفت: موسسه در عین حال که ساختارهایی را مثل خانه قصه های شاد برای کودکان فراهم آورده یا انجمن مادران قصه‌گو و یا جلسات پرورش استعدادهای قصه‌گویی را ایجاد کرده است به دنبال پرورش این استعدادها با برگزاری یک جشنواره بود تا شرکت کنندگان بتوانند خود را محک بزنند که اتفاق مبارکی خواهد بود. وی با اشاره به کاربرد فراگیر قصه گفت: قصه چیزی است که خداوند هم در قرآن از آن استفاده می‌کند و قصه‌های قرآنی و تاریخ انبیا را در جای جای قرآن می توانیم پیدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *