طرح خود ارزیابی شغلی برای دانش آموزان اجرا می شود

تیم بهبود و برگشت اندیشکده موسسه معراج اندیشه گل گهرکه چندی پیش طرح خود ارزیابی شغلی به منظور کسب آگاهی بیشتر در زمینه های مختلف شغلی و انتخاب شغل بهتر در آینده را برای دانشجویان دانشگاه صنعتی اجرا کرده بود به دنبال آن است که این طرح را برای دانش‌آموزان مدارس شهرستان سیرجان نیز اجرایی نماید.
به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی معراج اندیشه، طرح خود ارزیابی شغلی دانش آموزان از روز دوشنبه ۱۳ اسفند ماه جاری به همت تیم پژوهشکده موسسه معراج عملی خواهد شد. راهبه عبداللهی یکی از اعضای تیم پژوهشکده در خصوص این طرح گفت: طرح جدید در ادامه طرح خود ارزیابی شغلی دانشجویان است با این تفاوت که این طرح برای دانش آموزان پایه نهم مدارس و به منظور آشنایی دانش آموزان با مفاهیم شغلی و کسب و کار انجام خواهد شد. در این طرح دانش آموزان با مشاغل مختلف آشنا شده و از نیازمندی های خود برای ورود به بازار کار در آینده باخبر می شوند. وی اضافه کرد: اولویت در این طرح با آموزش هوش مالی و مدیریت مالی است. دانش‌آموز مسائلی، همچون هزینه‌های مخرب و هزینه‌های پرت را در این طرح می آموزد و با اهمیت انتخاب شغل در آینده آشنا می‌شود.
عبداللهی به برگزاری یک کارگاه آموزشی هم در خلال این طرح اشاره کرد و گفت: مفاهیمی که مطرح شد، در قالب یک کارگاه آموزشی برای دانش آموزان اجرا می شود. در این کارگاه دانش آموزان با توجه به علاقه خود، شغلی را انتخاب کرده و مرحله به مرحله با آن پیش می روند. آشنایی اولیه با رشته های تحصیلی نیز بخش دیگری از این طرح است که در آن دانش آموز این آگاهی را کسب می کند که هر رشته تحصیلی منجر به چه شغلی در آینده خواهد شد. این عضو پژوهشکده موسسه معراج خاطرنشان کرد: این طرح باعث می شود دانش آموزان پایه نهم نگاه دقیق تری به چشم انداز شغلی خود داشته باشند و برگه هدایت شغلی خود را با دقت بیشتری تکمیل کنند چرا که انتخاب شغل می تواند تأثیر بسزایی در آینده هر فرد داشته باشد. از این رو به عنوان پایلوت ده مدرسه در سراسر شهرستان انتخاب شدند که از روز دوشنبه ۱۳ اسفند این طرح در مدرسه علامه طباطبایی به عنوان اولین مدرسه اجرا و تا پایان سال نه مدرسه دیگر نیز شامل طرح می‌شوند و از نتایج حاصل از آن در سال جدید استفاده شده و طرح خود ارزیابی شغلی برای سایر مدارس شهرستان نیز عملی خواهد شد.

@masirjan