شب قصه‌ای به نام مردم آباده

برنامه شب قصه محلات به مناسبت فرا رسیدن اعیاد پرنور شعبانیه و با مشارکت مجموعه خانه قصه های شاد و دفتر تسهیلگری محله محور آباده موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر با استقبال پرشور بیش از ۵۰۰ نفر از اهالی آباده برگزار شد. این برنامه ویژه کودکان و نوجوانان محلات شهرستان سیرجان است که در سومین ایستگاه خود با برنامه های شاد و متنوع میزبان مردم محله آباده بود. محوریت این مراسم بر پایه قصه گویی برای کودکان است.
شروع این برنامه شاد و متنوع در آستانه میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع)؛ با اجرای نمایش گروه رنگین کمان به سرپرستی محمد ستوده و زهرا ادیبان همراه بود و پس از آن صغری خواجویی از قصه گویان فولکلور سیرجانی برای بچه های آباده به قصه گویی پرداخت.
حاضران در مراسم پس از آن از سنتور نوازی شایان شمس پور استفاده کرده و لحظاتی را در دنیای موسیقی و نوا سپری کردند.
اما بخش بعدی این مراسم با شاهنامه خوانی توسط مهرسا ملک زاده از کودکان این حوزه همراه بود که ابیات شاهنامه را با لحنی شیرین و کودکانه ادا کرد. این مراسم قصه گویی های متعدد و جذابی را در دل خود جای داده بود. زهرا پرویزی از کودکان محله آباده هم حاضران را میهمان قصه خود کرد و مهرسا آباده ای از دیگر کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم بود که با اجرای قصه گویی کودک؛ همسالان خود را لحظاتی به دنیای قصه های کودکانه برد تا در این ایام فرخنده؛ مراسم جشن شب های قصه در محلات برای مردم آباده خاطره‌ساز شود.
در پایان مراسم نیز با برگزاری مسابقه به تعدادی از حاضران در مراسم جوایزی اهدا شد.
برنامه شب های قصه در محلات برنامه ای شاد، جذاب و متنوع همراه با اجرای قصه های فولکلور ایرانی است که قرار است در محلات سیرجان برگزار شود. این برنامه به زودی در مسکن مهر نیز برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *