در نشست فعالین پته سیرجان عنوان شد:

حمایت اقتصادی از حوزه پته بسیار مهم است

اولین نشست کانون کارآفرینی و مهارت آموزی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر با فعالین حوزه پته در سیر جان به منظور تبادل‌نظر و هم اندیشی در زمینه بهبود و رونق بازار پته برگزار شد.
آتشی پور دبیر این کانون در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری رویداد کارآفرینی ملی پته سیرجان توسط موسسه معراج اندیشه گل گهر خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی دربین شهروندان سیرجانی یکی از اهداف راهبردی موسسه است که برای این مهم سال گذشته کانون کارآفرینی و مهارت آموزی تاسیس شد. به همین منظور یکی از فعالیت های این کانون شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی کارآفرینان سیرجان و اللخصوص کارآفرینان و فعالین حوزه صنایع دستی بوده. ازآنجایی که استان کرمان حدود ۲۰۰۰۰ صنعت گر پته دارد و دست کم ۷۰۰۰ فعال حوزه پته در سیرجان است و همچنین برگزاری جلسات متعددی که با وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و انعقاد تفاهم نامه ای که بین موسسه و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان صورت گرفت، بر آن شدیم تا رویداد ملی کارآفرینی پته را در سیرجان برگزار کنیم.
وی افزود: رویداد کارآفرینی ملی پته سیرجان در سه بخش علمی،هنری نمایشگاهی و اقتصادی برگزار خواهد شد.
مسئول کانون کارآموزی و مهارت آفرینی موسسه تصریح کرد: مهمترین مسئله و دغدغه ما بخش اقتصادی این طرح است. سه گام تولید، بازاریابی و فروش را مبنا قرار داده ایم تا زنجیره تولید پته را به درآمد زایی اقتصادی برسانیم.
وی افزود: به دنبال آن هستیم که پس از شناسایی افراد مستعد، طرح‌های توسعه پته دوزی را از آنها جمع آوری نموده و در بازارهای داخلی و خارجی بستر فروش محصولات حاصل از پته را فراهم نماییم. در واقع به دنبال آن هستیم که خروجی رویداد یک شبکه ایجاد کند تا فعالان حوزه پته به بازارهای فروش متصل شوند.
در ادامه این جلسه فعالین حوزه پته در خصوص مشکلات این حوزه، بازار فروش، بافت پته، تهیه مواد اولیه، حفظ اصالت تاریخی پته، رکود بازار، شیوه دوخت اصیل پته، حمایت از فعالین حوزه پته و… بحث و تبادل نظر کردند. همچنین بر ضرورت زنجیره ارزش تولید پته تاکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *