در سمینار شروع آگاهانه تاکید شد؛

شکست در حوزه کسب و کار؛ فرصت رشد است

سمینار شروع آگاهانه، قسمتی از مجموعه رویدادهای مدرسه کسب و کار رویش است که به همت کانون کارآفرینی و مهارت آموزی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر و با حضور روزبه بابازاده مقصودلو، دبیرکل انجمن اینترنت اشیا و علوم داده کشور؛ عبدا… نجیب، استاد دانشگاه و مدیرعامل کافه کسب و کار؛ رضا خاکسار، مدیر تحقیق و توسعه شرکت گل گهر؛ محمد امیری، رئیس مرکز تحقیقات زمین شناسی و معدن شرکت گل گهر و با حضور جمعی از علاقمندان به حوزه کسب و کار برگزار شد.
محوریت اصلی این سمینار بر پایه ارائه راهکارهایی برای پایه گذاری کسب و کار در دوره دانشجویی بود که به مباحثی همچون شروع کسب و کار از مرحله صفر، شناخت موانع راه اندازی کسب و کار و دام‌های آن، شناخت چالش‌های صنعت و نقش دانشگاه در پاسخ به نیازهای آن و نقش اینترنت اشیا علوم داده و هوش مصنوعی در آینده کسب و کارها پرداخت.
نجیب در سخنرانی خود در این اسم به فاکتورهای کسب و کار اشاره کرد و گفت: اطلاعات، ارتباطات، سازمان، منابع انسانی، ایده، خلاقیت و نوآوری را فاکتورهای اصلی کسب و کار می نامند که مهمترین آنها خلاقیت است. باید از این فاکتورها برای پایش فضای کسب و کار به ویژه در شهر سیرجان استفاده کرد و شرکت گل گهر در این راستا می‌تواند به کمک فعالان اقتصادی و دانشجویانی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار هستند بیاید.
خاکسار نیز خطاب به دانشجویان علاقه مند به راه اندازی کسب و کار گفت: برای شروع کسب و کار عجله نکنید. سختی های کار را از نزدیک ببینید و متوجه شوید کدام کسب و کار با فضای روحی شما متناسب است. وی افزود: فضای دانشجویی و حوزه علوم داده و اینترنت، بهترین زمان برای کسب اطلاعات در حوزه کسب و کار است. می توانید تیم سازی را در این دوران شروع کنید تا بعد از فارغ التحصیلی بتوانید مسیر کسب و کار خود را به طور هدفمند ادامه دهید.
بابازاده شکست در حوزه کسب و کار را فرصتی برای رشد خواند و گفت: اگر در کسب و کار خود با شکست مواجه شدید فکر نکنید دچار آسیب شده اید؛ بلکه آن را فرصتی برای رشد و پیشرفت بدانید و به دنبال رفع نواقص خود باشید. وی افزود: برای ورود به کسب و کار نیاز به تجربه است. بدون تجربه امکان پیشرفت وجود نخواهد داشت. کسب و کار مانند کوه یخ است و بخش عمده‌ای از آن با تجربه؛ کشف و شناسایی می شود. این فعال حوزه کسب و کار خطاب به دانشجویان اضافه کرد: انجمنی در حوزه کسب و کار راه اندازی کرده ایم و هدف ما تیم‌سازی است. دانشجویان می توانند با عضویت در این انجمن و تیم سازی؛ اهداف کسب و کار خود را دنبال کرده و به موفقیت‌هایی برسند.
وی خاطرنشان کرد: برای راه اندازی کسب و کار در دوران دانشجویی باید پلتفرم هایی را در نظر گرفت که روی سود و زیان امروز جامعه کار می کنند. دیجی کالا، آپارات، باسلام و… در حال حاضر این مسیر را به خوبی در پیش گرفته اند که می توانید به عنوان الگو ‌از نحوه فعالیت آنها ایده بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *