در دیدار با تسهیلگران محلات کم برخوردار مطرح شد:

معراج اندیشه میتواند خلاء فرهنگی موجود را پر کند

به‌منظور گرامی‌داشت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی؛ جلسه‌ای با عنوان “توسعه پایدار در گرو مشارکت اجتماعی” به همت مؤسسه فرهنگی معراج اندیشه گل‌گهر سیرجان و با حضور دادستان، نماینده نیروی انتظامی، قائم‌مقام شهردار، رییس شورای شهر و جمعی از تسهیل‌گران مؤسسه معراج اندیشه گل‌گهر برگزار شد.
در این جلسه، ایران‌نژاد مدیرعامل مؤسسه در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه ویژه به بروز آسیب‌های اجتماعی در سطح هر جامعه گفت: بخش‌هایی از آسیب‌های اجتماعی که ناشی از توسعه نامتوازن اقتصادی و اجتماعی در سیرجان است به واسطه انجام مسئولیت‌های اجتماعی مؤسسات و حضور تسهیل‌گران می‌تواند جبران شود. وی افزود: راه‌اندازی مجموعه دفاتر تسهیل‌گری معراج در محلات کمتر برخوردار شهر می‌تواند برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی این مناطق بعنوان یک عنصر کمک‌کننده و مفید عمل کند. سعی کرده‌ایم با پرورش مربی‌های توانمند در این حوزه، گام‌های مؤثری برداریم. ایران‌نژاد خاطرنشان کرد: کانون مسئولیت‌های اجتماعی یکی از کانون‌های جدیدی است که به مجموعه کانون‌های فعال در مؤسسه معراج اندیشه گل‌گهر اضافه شده‌است و این کانون از سال ۹۹ دفاتر تسهیل‌گری خود را راه‌اندازی کرده تا به واسطه آن در مناطقی چون آباده، مکی آباد، مسکن مهر وکوی المهدی بتواند خدمات فرهنگی متعددی را به ساکنان این مناطق ارائه داده و برای رفع آسیب‌های اجتماعی مناطق مذکور بکوشد.
نیک ورز دادستان سیرجان نیز در بخشی از سخنان خود با اشاره به تأثیرات توسعه نامتوازن در شهرستان گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی سیرجان عدم توسعه متوازن در ابعاد مختلف است که می‌طلبد برای توسعه امور فرهنگی و اجتماعی و رفع آسیب‌های اجتماعی اقداماتی در این راستا صورت پذیرد. وی خاطرنشان کرد: مؤسساتی چون مؤسسه فرهنگی معراج اندیشه گل‌گهر می‌توانند در این‌ راستا بسیار اثرگذار بوده و با اقدامات خود خلأ فرهنگی موجود را پر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *