توزنده جانی در دیدار با معلمان طرح بامن بخوان معراج:

تسهیلگری حوزه کتاب می تواند راهگشا باشد

به همت کانون هنر و کتاب موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر، جمعی از معلمان طرح های با من بخوان و کتابخوان خلاق با جعفر توزنده جانی نویسنده برجسته حوزه کودک و نوجوان و شکوفه صمدی نویسنده حوزه کودک و نوجوان و تسهیلگر شناخته شده کشوری که دارای جوایز کشوری متعدد در حوزه تسهیلگری کتابخوانی است دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار پیرامون رویکردهای تسهیلگری معلم ها در تشویق دانش آموزان به کتابخوانی بحث و گفتگو شد.
توزنده جانی در بخشی از سخنان خود به این مسئله پرداخت که گاهی خواندن کتاب نه چندان برجسته هم می تواند مفید باشد و در این خصوص گفت: گاهی خواندن کتابی که خوب هم نیست می‌تواند مفید باشد چرا که دایره واژگان فرد را افزایش داده و بر معلومات او می افزاید.
وی افزود: در علاقمند کردن نسل جدید به مطالعه؛ تسهیلگری حوزه کتاب می تواند راهگشا باشد. شکوفه صمدی نیز در بخشی از سخنان خود به ویژگی های یک کتاب خوب پرداخت و در خصوص کتاب های تصویری و مصور و نحوه نگارش و تولید آنها صحبت کرد.
همچنین معلمان تسهیلگر طرح های با من بخوان و کتابخوان خلاق گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه نمودند.
طرح های با من بخوان و کتابخوان خلاق طرح‌هایی کشوری هستند که در جریان آن ها دانش آموزان مدارس در سراسر کشور با چگونگی خوانش کتاب آشنا شده و اشتیاق به کتابخوانی در دانش آموزان پرورش داده می شود. موسسه معراج اندیشه گل گهر سالهاست با اجرای این دو طرح در مدارس سطح شهر سیرجان توانسته گام های موثری در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *