به همت موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر؛

اولین رویداد ملی کارآفرینی پته در راه است

آموزش مهارت های کارآفرینی و مهارت آموزی از ضروریات جامعه امروز است که موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر در کانون کارآفرینی و مهارت آموزی خود به طور ویژه‌ بر آن تمرکز کرده است. این کانون در قالب رویداد ملی کارآفرینی پته سیرجان به دنبال برگزاری رویدادی با محوریت پته، هنر دستی منحصر به فرد سیرجان است تا علاقه‌مندانی که در این حوزه فعالیت دارند بتوانند توانایی خود را با سایر هنرمندان این حوزه محک بزنند.
آتشی پور مسئول کانون کارآفرینی و مهارت آموزی موسسه در خصوص برگزاری این رویداد گفت: اولین رویداد ملی کارآفرینی پته سیرجان با هدف توانمندسازی کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی به ویژه پته برگزار خواهد شد. کلیه هنرمندان، پژوهشگران، صاحبان ایده و فعالین بازار در حوزه هنر پته دوزی می توانند با ارسال آثار خود تا ۳۱ تیرماه در این رویداد بزرگ شرکت کنند.
وی افزود: اولین رویداد کارآفرینی پته در بخش های هنری، علمی، اقتصادی و دانش آموزی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند در حوزه های یادشده آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال نمایند.
مسئول کانون کارآفرینی و مهارت آموزی موسسه خاطرنشان کرد: هر یک از افرادی که در رویداد ملی پته سیرجان با سایر هنرمندان این حوزه به رقابت می‌پردازند می توانند از جوایز نفیسی بهره‌مند شوند. به منظور تشویق هنرمندان حوزه صنایع دستی و پته برای نفر اول این رویداد جایزه نقدی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال و نفر دوم جایزه نقدی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده. همچنین به سه نفر از افراد شایسته تقدیر جایزه نقدی ۵۰ میلیون ریالی حقوق تعلق خواهد گرفت.
آتشی پور خاطرشان کرد: برای تشویق دانش آموزان به هنر ارزشمند پته دوزی و نهادینه کردن این هنر در بین نسل جدید؛ بخش ویژه دانش آموزی را نیز در نظر گرفته ایم که دانش آموزان می توانند با ارسال آثار خود در این در این رویداد، از جوایز متعددی که برای آنها در نظر گرفته شده است بهره مند شوند. رویداد ملی کارآفرینی پته با دو هدف مهم برگزار می شود. هدف اول تشویق افراد به آموزش مهارت پته‌دوزی و ایجاد مشاغل خرد در حوزه هنر پته دوزی است و هدف دوم معرفی پته، این هنر ارزشمند سیرجان به کلیه افرادی است که از سراسر کشور در این رویداد حضور پیدا می‌کنند. از کلیه شهروندان سیرجانی که در حوزه پته فعالیت دارند نیز جهت حضور در این رویداد بزرگ دعوت به عمل می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *