به همت موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر؛از برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی معراج اندیشه تجلیل شد

آیین اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر با تجلیل از برگزیدگان این دوره از مسابقات به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی معراج اندیشه، سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی این موسسه در نیمه دوم سال جاری برگزار و طی آن بالغ بر ۸۰۰ نفر از فعالین قرآنی آموخته های خود را محک زدند.
دبیر فرهنگی موسسه در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: قرآن در خود ویژگی های زیادی را در وصف خویش بیان می کند که یکی “تبیان لکل شی‌ء، هاذا بیان للناس” است یعنی این کتاب بیانی است برای همه مردم و مربوط به گروه خاصی نیست. و در جای می گوید: تبیان هر موضوع قرآنی است برای نورانی‌تر کردن این کتاب شریف. وی افزود: کسی که حامل قرآن است در ابتدا باید ثبات شخصیت داشته باشد. رشد، تعالی، حرکت، آموزش و سعه صدر در وجود حافظان وحی نهادینه شده است اما ثبات شخصیت یعنی اینکه در سایه الفاظ این کتاب شریف، انسان قرآنی نه تنها در خود و درون خودش هیچ تزلزلی نباشد که از او شادی، ثبات، رحمت و لطف به اطرافیان ساطع شود. چنین فردی است که می تواند جامعه را اداره کند. وی خاطرنشان کرد: یک انسان قرآنی قبل از هر چیز باید از درون خود این شادی، رحمت و ارزش ماندگار را به جامعه و دیگران ارزانی دارد.
شهیدی در ادامه افزود: از سال ۱۳۹۲ که موسسه معراج اندیشه تاسیس شد کانون آموزه های دینی این موسسه ۱۳ مسابقه قرآنی را برگزار کرده است و شرکت کننده های این دوره ها بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر متغیر بودند که ۲۵ درصد از این افراد در هر دوره رشد داشته و افراد جدیدی وارد مسابقات شدند اما بقیه افراد عضو ثابت این مسابقات هستند. دبیر فرهنگی موسسه با اشاره به تاثیرگذاری چنین مسابقاتی افزود: این موسسه سعی کرده نقشی در ایجاد این شخصیت قرآنی در افراد داشته باشد. اهل قرآن باید در جامعه تاثیرگذار باشند نه تاثیر پذیر. این همه تزلزل فکری که از فضای مجازی و انحرافات جامعه به وجود آمده نیاز به حفاظت از خود را پررنگ تر می کند و کسی می تواند خود و جامعه را در مقابل آن حفظ کند که اهل قرآن باشد. وی عنوان کرد: از شما حاملان پیام انتظار می‌رود در گسترش مفاهیم قرآنی حضور فعال داشته باشید. شهیدی به اجرای طرحی از سوی موسسه در این زمینه اشاره کرد و گفت: برای آموزش پیام های قرآنی به مدارس ورود کرده‌ایم