برگزاری کارگاه آموزشی خانه من، کارخانه من

کارگاه آموزشی “خانه من، کارخانه من” با هدف توسعه بازار؛ ویژه کسب و کارهای خانگی به همت کانون کارآفرینی و مهارت آموزی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر، موسسه دریچه امید کارآفرینان
و با تدریس سیدعلیرضا علوی نژاد برگزار شد.
علوی نژاد دکترای داروسازی دارد و دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار است که با بنیانگذاری انجمن کسب و کار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و موسسه دریچه امید سیرجان، وابسته به موسسه معراج اندیشه در حال فعالیت در حوزه کسب و کارهای خانگی است.
کارگاه آموزشی مذکور به صورت دو کارگاه جداگانه برای بانوان مستعد راه اندازی کسب و کار خرد و خانگی در محله‌های مکی آباد و آباده برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی از سوی این بانوان روبرو بود.
علوی نژاد در خصوص محتوایی که در این دوره به بانوان شرکت کننده آموزش داده شد گفت: از آنجایی که این کارگاه با هدف توسعه کسب و کارهای خانگی برگزار شد تمرکز خود را بر توسعه بازار محصولات خانگی قرار دادیم و حاضر در این کارگاه با مباحثی چون
بخشبندی بازار و مشتریان، شناخت نیاز مشتریان، طراحی محصول متناسب با نیاز مشتری، آموزش کانال‌های توزیع و فروش حضوری و غیرحضوری و نحوه تولید محتوای اثربخش و تبلیغات موثر برای فروش محصولات آشنا شدند.
وی افزود: در این کارگاه به تعریف جامعی از کسب و کار خانگی پرداختیم؛ مشتری، محصول و بازار هدف را به حاضران شناساندیم و مخاطب و در خصوص راه‌های شناخت مشتری، رساندن محصول به دست مشتری و پیدا کردن کانال‌های مناسب فروش صحبت کردیم.
مدرس این دوره خاطرنشان کرد: در این دوره حاضران با کانال‌های فروشی همچون پلتفرم‌های دیوار، ترب، اینستاگرام، تلگرام ایتا و… آشنا شدند تا بتوانند محصول خود را به صورت تبلیغات موثر و تولید محتوای با کیفیت در این کانال‌ها به مشتری معرفی کرده و بازار هدف خوبی را برای محصول خود پیدا کنند.
علوی نژاد تصریح کرد: افرادی که در حوزه کسب و کارهای خانگی فعالیت می‌کنند با فرا گرفتن این آموزش‌ها می‌توانند محصول بهتری تولید کرده، مشتری مناسب را یافته و در بازار هدف مربوطه؛ محصول خود را به بهترین شکل ممکن به فروش برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *