با مشارکت انجمن مادران قصه‌گوی سیرجان؛

قصه‌گویان خانه قصه های شاد معراج اندیشه گرد هم آمدند

نشست هم اندیشی قصه‌گویان مجموعه کودک خانه قصه های شاد موسسه معراج اندیشه گل گهر و انجمن مادران قصه گوی سیرجان به میزبانی آموزشگاه رنگین کمان برگزار شد.
بحرینی مسئول مجموعه کودک خانه قصه های شاد موسسه معراج اندیشه در خصوص هدف از برگزاری این دوره گفت: این مجموعه دورهمی ها با هدف آشنایی بیشتر قصه‌گویان مجموعه خانه قصه های شاد با قصه های بومی، مذهبی و قصه های کودک و نوجوان و انتخاب قصه مناسب است. همچنین در این نشست ها به نقد و بررسی قصه ها و تعامل و هم‌اندیشی برای قصه گویی های بهتر و حضور در جشنواره های قصه گویی پرداخته می‌شود.
وی در خصوص محتوای جلسه برگزار شده افزود: صغری خواجویی یکی از پیشکسوتان قصه گویی سیرجان در این جلسه به شرح قصه های عامیانه پرداخت و در خصوص نقش لهجه و گویش، انتخاب کلمات مناسب، معنی واژه های سیرجانی در قصه و… توضیحاتی ارائه داد و قصه هایی را که قبلاً چندی از قصه‌گویان سیرجانی ارسال کرده بودند نقد و بررسی کرد.
مجتبی شول افشارزاده از نویسندگان سیرجانی نیز در خصوص متن قصه ها، فراز و فرود قصه ها، فرم، محتوا، نحوه بیان و… صحبت کرد و فرزانه ایران نژاد مسئول کانون پرورش فکری کودکان نیز به شرح قصه های مذهبی، انتخاب قصه، کتاب مناسب و… پرداخت. همچنین در پایان جلسه نیز دو نفر از کودکان قصه گوی سیرجانی به قصه گویی با لهجه سیرجانی پرداختند.
مسئول خانه کودک قصه های شاد معراج اندیشه خاطرنشان کرد: این دورهمی‌ها با اهدافی که از آنها یاد شد، به طور متوالی برگزار می‌شود تا کمکی باشد به ارتقاء فرهنگ قصه گویی و تقویت مهارت قصه گویی در افراد علاقه‌مند تا بتوانیم به واسطه رشد قصه گویی در سیرجان، این فرهنگ فولکلور غنی را تقویت و حفظ نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *