استقبال ۹۰۰ نفری از نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی معراج

در روزهای اخیر شاهد برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر هستیم. در دوره جدید، رشته های متعددی به این مسابقات اضافه شده که استقبال بینظیر شهروندان سیرجانی را با خود به همراه داشته است.
افضلی پور دبیر کانون دین و جهاد موسسه در خصوص برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی گفت: تنها تفاوت این دوره با دوره های قبل در این است که هر سال در بخش آوایی یعنی ترتیل، قرائت و حفظ؛ برنامه و مسابقه داشتیم اما امسال سایر بخش ها هم به این رویداد بزرگ اضافه شده و در رشته‌هایی چون تفسیر قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، کتاب خوانی، داستان نویسی در بخش ادبی، خوشنویسی در بخش هنری و اذان و مداحی در بخش آوایی به برگزاری مسابقه پرداخته‌ایم.
وی اضافه کرد: خوشبختانه به دلیل گسترده شدن رشته های مسابقه، شاهد استقبال خوبی به ویژه در جمع دانش آموزان بودیم. بالغ بر ۹۰۰ نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند. دبیر کانون دین و جهاد در خصوص نحوه برگزاری این دوره از مسابقات نیز خاطرنشان کرد: در هفته ای که گذشت بخش آوایی مسابقات و همچنین مسابقه خوشنویسی و نقاشی برگزار و اسامی برندگان منتشر شد و در هفته پیش‌رو مسابقات کتبی برگزار خواهد شد. در بخش داستان نویسی هم علاقه مندان می توانند داستان های خود را به شماره ای که در فراخوان اعلام شده ارسال کنند.
افضلی‌پور تصریح کرد: پس از دوران کرونا استقبال خوبی در این دوره از مسابقات را شاهد هستیم. امسال ۹ رشته جدید به مسابقات اضافه شده و برای اولین بار از بخش‌های مختلف سیرجان چون پاریز، بلورد، محمودآباد و… نیز شرکت کننده داشتیم. همچنین به دنبال گسترش کمی و کیفی این رویداد فرهنگی در دوره‌های آتی نیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *