کانون کارآفرینی موسسه معراج اندیشه و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تفاهمنامه امضا می‌کنند

در راستای برگزاری رویداد ملی پته سیرجان که به واسطه کانون کارآفرینی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر برگزار خواهد شد، دیداری با فعالی، مدیرکل و حسین زاده معاونت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام و در خصوص جزئیات امضای تفاهمنامه بین این دو نهاد بحث و گفتگو شد.
آتشی پور دبیر کانون کارآفرینی موسسه در خصوص این تفاهمنامه گفت: در دیداری که با فعالی مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان و حسین زاده معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان داشتیم در خصوص فعالیت‌های موسسه و بازارچه صنایع دستی که هر ساله در جشنواره گل گهر برگزار می‌کردیم و هم چنین آموزش هایی که در زمینه صنایع دستی و مخصوصا پته تاکنون توسط موسسه انجام شده بحث و گفتگو شد.
وی افزود: همچنین در این دیدار اعضای شورای سیاستگذاری رویداد ملی پته پیشنهاد و مشخص شدند و عمده صحبت ها پیرامون نحوه اجرای رویداد بود. دبیر کانون کارآفرینی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی عقد تفاهمنامه بین موسسه معراج اندیشه و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با هدف برگزاری کارگاه‌های آموزشی صنایع دستی و اعطای گواهی نامه و همچنین برگزاری رویداد و جشنواره های صنایع دستی بود. فعالی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این دیدار با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت های صنایع دستی سیرجان خاطرنشان کرد: موسسه معراج اندیشه گل گهر خوب است که کار را با پرداختن به موضوع پته شروع کرده اما انتظار می‌رود در کلیه حوزه های مربوط به صنایع دستی فعالیت خود را گسترش دهد چرا که نهاد متولی ایجاد اعتبار، ظرفیت سازی، استاندارد سازی و … برای برگزاری این دوره‌ها و رویدادها؛ اداره کل میراث فرهنگی است.
وی افزود: قرار است فاز تحقیقاتی طرح رویداد ملی پته سیرجان به موازات ارائه فراخوان انجام شود که خروجی این پژوهش ارائه وضعیت صنایع دستی و به طور مشخص پته در شهر سیرجان است.
از دیگر صحبت هایی که در این دیدار انجام شد پیشنهاد مشارکت به منظور تاسیس خانه خلاق و خانه هنر با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که قرار است بسترهای راه‌اندازی آنها در سیرجان فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *