مدیرعامل معراج اندیشه در نشست هم اندیشی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد:

عمل به مسئولیت‌های اجتماعی؛ دغدغه فعالان فرهنگی است

نشست هم اندیشی مدیر عامل موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر، مسئولان کانون کارآموزی و مهارت آفرینی و کانون مسئولیت های اجتماعی این موسسه و مسئولان واحد اقتصاد مقاومتی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برگزار اشد.
ایران نژاد مدیرعامل موسسه در این نشست با اشاره به اهمیت کارآفرینی و اشتغالزایی گفت: در جامعه کنونی بحث کارآفرینی و عمل به مسئولیت های اجتماعی یکی از مسائل مهم و دغدغه‌مند جامعه و افرادی است که در حوزه های فرهنگی فعالیت می کنند. به همین منظور موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر نیز این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده است و به طور ویژه بر مسائل کارآفرینی، مسئولیت اجتماعی و خانواده تمرکز کرده است. بر این باور هستیم که مسائل اصلی جامعه؛ اشتغال، ازدواج و بنیان خانواده هستند و باید به آنها توجه ویژه شود.
وی افزود: در حال طراحی یک اپلیکیشن با نام “کار ما” هستیم. در این اپلیکیشن فرصت های بسیاری پیش روی کارآموزان و کارآفرینان قرار می‌گیرد و در واقع فرصت مناسبی برای کاریاب، کارجو، کارآفرین و کارفرما ایجاد می شود تا از این بستر برای اشتغالزایی و کارآفرینی بهره‌مند شوند. می‌توان گفت نقطه اشتراکی برای همه چرخه های کارآفرینی است که ظرف چند ماه آینده از آن رونمایی خواهد شد.
طباطبایی مسئول ستاد اقتصاد مقاومتی شرکت گل گهر در بخشی از سخنان خود گفت: مسئولیت های اجتماعی در شهر سیرجان سند مدونی ندارد و تفاهم نامه هایی که تاکنون بین نهادهای مختلف منعقد شده، به همین دلیل نتوانسته کارایی مناسبی داشته باشد. وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی به دنبال حل مشکل و گره‌گشایی هستیم. باید تسهیلات را به افرادی که در مناطق محروم ساکن هستند اختصاص دهیم تا بتوانند مشاغل خرد خانگی را راه اندازی و درآمدزایی نمایند.
وی تصریح کرد: جامعه هدف ما افراد بیکار، سرپرست خانوار و نیازمندان به ایجاد شغل برای تامین معاش هستند. در واقع ارائه تسهیلات به افراد را اولویت بندی کرده ایم و از طبقات ضعیف اعطای تسهیلات را شروع خواهیم کرد تا کارآفرینی و راه اندازی مشاغل خرد خانگی رونق بگیرند.
ملکشاهی مسئول کانون مسئولیت های اجتماعی موسسه نیز در بخشی از سخنان خود پیشنهاد تشکیل شورای مسئولیت های اجتماعی را عنوان کرده و گفت: با تبادل نظر افراد اثرگذار در این حوزه و تعیین اولویت‌های مسئولیت‌های اجتماعی سیرجان برای طرح و برنامه ریزی در خصوص آنها؛ می‌توان از این شورا استفاده نمود. وی افزود: نخبه‌های سیرجانی دانشگاه‌های دیگر بایستی شناسایی شده و از پتانسیل آنها در این زمینه استفاده شود. همچنین توجه به حوزه محیط زیست و تدوین یک سند پنج ساله برای حرکت در مسیر فعالیت های محیط زیستی می تواند جزو اولویت‌هایی باشد که در شورای مسئولیت‌های اجتماعی می‌توان به آن پرداخت.
در این نشست در خصوص راه‌های ایجاد مشاغل خرد خانگی، توسعه کارآفرینی و اعطای تسهیلات راه اندازی مشاغل خرد خانگی بحث و تبادل نظر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *