مدرس کارگاه انتقال تجربه فروش عنوان کرد:

سیرجان میتواند به قطب صنایع دستی استان تبدیل شود

دومین جلسه از کارگاه انتقال تجربه فروش در بازارهای داخلی و خارجی صنایع دستی به همت کانون کارآفرینی و مهارت آموزی موسسه معراج اندیشه گل گهر با حضور سید عبدالرضا قریشی زاده و میثم حسن خوانی از مدرسین دانشگاه و فعالان بازارهای صنایع دستی در اروپا و حاشیه خلیج فارس و با حضور جمعی از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی سیرجان برگزار شد.
در کارگاه دوم، مدرسان پیرامون قیمت گذاری صنایع دستی در بازار فروش صحبت کردند. قریشی در این خصوص گفت: برای قیمت گذاری صنایع دستی در بازار فروش باید ۸۰ درصد قیمت گذاری مربوط به مزد و ۲۰ درصد آن مربوط به مواد و متریالی باشد که در تولید این صنایع دستی به کار رفته است. وی در حوزه اهمیت تبلیغات برای گسترش فروش عنوان کرد: فراموش نکنید تبلیغات هرم است و باید به آن توجه ویژه شود. کف این هرم اطلاع رسانی است؛ یعنی ابتدا باید در خصوص محصول خود به دیگران اطلاع رسانی کنید و پس از آن به سراغ تبلیغ، تشویق و ترغیب بروید. زمانی که این مراحل را به خوبی انجام دادید می توانید به دنبال فروش باشید. بنابراین تولید کننده صنایع دستی نباید از همان ابتدا دغدغه فروش داشته باشد؛ بلکه باید مراحلی که ذکر شد را پله پله جلو رفته و در نهایت به یک فروش خوب برسد. حسن خوانی نیز در خصوص توسعه فروش در بازار صنایع دستی عنوان کرد: متاسفانه جهان اطلاعات ما را دچار چهار مرگ کرد: مرگ معنا، مرگ، خلاقیت، مرگ تنوع و مرگ ارتباط که اگر همه اینها در فروش به کار گرفته شود می توانیم به سودآوری خیلی خوبی برسیم. وی به شعار اکسپو هم اشاره کرد و گفت: شعار اکسپو این است: ارتباط ذهن ها، خلق آینده است. بنابراین سرمایه‌گذاری اصلی دنیا روی گزاره هایی است که بتوانیم ۴ مرگی که ذکر آنها رفت را زنده نماییم. این مدرس دانشگاه تصریح کرد: بایستی به داستان و معنای فروش خود که در کارگاه قبل به آن اشاره کردیم، توجه نموده و محصولی ارائه کنیم که در نمایشگاه های بین المللی دارای ارتباط، خلاقیت و معنا باشد و فراموش نکنیم که شرکت های بسیار بزرگ از این محصول استقبال خواهند کرد چرا که این محصول به نیاز روز تبدیل شده است.
قریشی زاده سیرجان را با قابلیت بسیار بالایی در حوزه صنایع‌دستی استان کرد و گفت: سیرجان این قابلیت را دارد که به عنوان قطب صنایع دستی در استان انتخاب شود و این امر محقق نخواهد شد مگر با همکاری یکدیگر و در ابتدا تأمین زیرساخت‌ها. بنابراین بایستی به این امر توجه شده و همچنین در تولید صنایع دستی خود به مسئله هویت اهمیت دهید چرا که تولید؛ هویت شماست. اگر بتوانید صنایع دستی با هویت سیرجان تولید نمایید، می توانید این شهر را به قطب صنایع دستی استان تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *