ماه در نگاه کودکان معراج

هم‌زمان با فرارسیدن نیمه‌ی ماه قمری و کامل شدن ماه در آسمان؛ کودکانی که در کلاس آموزشی نجوم مؤسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر ثبت‌نام کرده بودند به رصد ماه پرداخته و ماه کامل را به تماشا نشستند.
طیبه توان مربی کلاس نجوم مؤسسه در این خصوص گفت: یکی از برنامه‌هایی که در کلاس نجوم برای بچه‌ها در نظر گرفته‌ایم رصد ماه و سیارات است. هم‌زمان با فرارسیدن نیمه‌ی ماه قمری ۲۸ نفر از بچه‌های کلاس نجوم را در قالب دو گروه برای رصد ماه به بلوار قائم بردیم.
وی افزود: در این رصد، بچه‌ها با تلسکوپ و دوربین‌های دو چشمی؛ ماه کامل را از نزدیک دیدند و درباره خصوصیات ماه با هم‌صحبت کردیم.
مربی کلاس نجوم معراج به علاقه‌ی بچه‌ها اشاره کرد و گفت: معمولاً بچه‌ها به آسمان شب علاقه بسیار دارند و به‌دنبال کشف سیارات و دیدن ماه هستند. این کار باعث می‌شود بچه‌ها ارتباط عمیقی با آسمان بگیرند.
وی تصریح کرد: بچه‌ها دوست دارند عوارض سطح ماه را ببینند چون ما بسیار به کره زمین نزدیک و رصد آن آسان است. بنابراین از فرصت پیش‌آمده استفاده کرده و ساعاتی را با بچه‌ها در خنکای تابستان به رصد ماه پرداختیم.
توان این کار را عامل مهمی برای بروز خلاقیت این بچه‌ها عنوان کرد و افزود: حین رصد ماه؛ هر یک از بچه‌ها نظر خود را در خصوص ماه بیان می‌کرد و روایت‌های متعددی را از این بچه‌ها شاهد بودیم که این کار کمک می‌کند ذهن خلاق بچه‌ها فعال شده و برای تحلیل، آمادگی بیشتری پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *