طراحی ریز نقش های گل، در سومین کارگاه طراحی فرش

سومین جلسه از مجموعه کارگاه های طراحی فرش به همت کانون کارآموزی و مهارت آفرینی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر و با تدریس علیرضا داور با حضور ۱۲ نفر از علاقه مندان به این حوزه برگزار شد.
آتشی پور در خصوص جزئیات این کارگاه گفت: هنرجویان در این جلسه از کارگاه طراحی فرش با طراحی انواع ریز نقش های گل پنج گر، گل پروانه ای، گل شاه عباسی و توسازی آشنا شدند تا بتوانند از آموخته های خود در طرح هایی که قرار است ارائه دهند استفاده نمایند.
وی افزود: طراحی فرش از دوره های خدماتی و آموزشی است که علاقه‌مندان می‌توانند با کسب مهارت های لازم فعالیت خود را ابتدا از محیط های کوچک شروع کرده و با کسب توانمندی های تخصصی و گذراندن دوره های آموزشی مانند بافت، مرمت و… و به کار گرفتن استعداد و خلاقیت خود؛ کار در محیط های وسیع تر را تجربه کنند. با توجه به منحصر به فرد بودن این هنر در کشور، افراد علاقه‌مند به راحتی می‌توانند از این طریق، کارگاه های کوچک و بزرگ ایجاد نموده و به کارآفرینی و کسب درآمد برسند. مسئول کانون کارآموزی و مهارت آفرینی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر خاطرنشان کرد: طراحی فرش یک فعالیت هنری محسوب می‌شود که در آن هنرمند طراح با توجه به نقشه هایی از قبل تعیین شده، نقشه ای را برای فرش طراحی می‌کند که غالباً روی کاغذ و یا صفحاتی با جنس های مختلف رسم می شود. هنر طراحی فرش یکی از نشانه‌های هنر اصیل ایرانی بوده و سالانه تعداد زیادی از فرش هایی که طرح های منحصر به فرد دارند به عنوان کالای غیرنفتی صادر شده و با استقبال بی نظیری هم مواجه می‌شود. موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر نیز به دنبال آن است که افراد در این حوزه مهارت های لازم را بیاموزند و بتوانند طراحی های منحصر به فردی برای بافت فرش های اصیل ایرانی ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *