شب قصه ی یلدایی شبی شاد و پراز قصه و موسیقی ویژه کودکان

 

در آستانه فرا رسیدن شب یلدا و آغاز زمستان، سیزدهمین برنامه شب قصه کاری از مجموعه خانه قصه‌های شاد موسسه معراج اندیشه گل گهر با همراهی انجمن مادران قصه گو برای کودکان سیرجانی برنامه‌های شاد و متنوع برگزار کرد که با استقبال پرشکوه این کودکان روبرو شد.
جمع کثیری از کودکان سیرجانی به همراه خانواده‌هایشان این مراسم را با اجرای ترانه‌های شاد کودکانه شروع کردند و پس از آن، صغرا خواجویی برای این کودکان به قصه‌گویی پرداخت.
شرمه خوانی محلی خانم خاکسارپور و آبادون خوانی خانم شهریاری بخش جذاب این مراسم بود. شرمه و آبادون از جمله
سنت‌های کهن سیرجانی هستند که در آنها به لالایی‌های قدیمی یا به اشعار شادی که در مراسم‌های عروسی خوانده می‌شد؛ پرداخته می‌شود.
کودکان سیرجانی در ادامه از اجرای دف نوازی گروه ترمه به سرپرستی خانم زیدآبادی بهره برده و پس از آن محمدجواد علیمردانی از استان فارس که میهمان ویژه این مراسم بود، به روایت قصه پرداخت.
همچنین مجتبی شول افشارزاده نویسنده کتاب مجید و بارسا و تیم ملی دارآباد در خصوص افسانه‌های کهن، نقش قصه در آنها و تاثیر آن در فرهنگ و غنای فرهنگی صحبت کرد.
مهرسا ملک‌زاده شاهنامه خوان کودک؛ در ادامه این مراسم قسمتی از ماجرای زال و رودابه را با بیان شیرین خود برای کودکان حاضر در مراسم به تصویر کشید و مهرسا آباده‌ای با روایت قصه ای کودکانه، شب قصه سیزدهم خانه قصه‌های شاد موسسه معراج اندیشه گل گهر را به پایان برد تا در جشن پرشور شب یلدا، کودکان سیرجانی در مراسم شب قصه سیزدهم؛ قصه بشنوند، لالایی گوش کنند، شرمه بخوانند و لحظاتی شاد را در کنار یکدیگر سپری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *