در همایش “تعارض عشق و یادگیری” عنوان شد:

محیط سرد خانواده در کودک ناامنی ایجاد می کند

همایش خانوادگی تعارض عشق و یادگیری با محوریت آشنایی با چالش های والدینی در آموزش و یادگیری فرزندان به همت اندیشکده موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر و با تدریس علی مشتاقی و زهرا ربیعی با حضور جمع کثیری از مشاوران، مربیان تربیتی و فعالان حوزه کودک و نوجوان شهرستان و جمعی از مادران علاقه‌مند برگزار شد.
علی مشتاقی زوج درمانگر و مدیر استانی ازدواج و خانواده سازمان بهزیستی استان اصفهان در این همایش به خانواده های سرد، گرم و داغ اشاره کرد و برای شناسایی هر یک از این خانواده ها و راهکار رسیدن به خانواده گرم توضیحاتی ارائه کرد. وی در این خصوص گفت: محیط سرد خانواده، احساس ناامنی در کودک به وجود می‌آورد که در بزرگسالی به اضطراب او می انجامد.
این پژوهشگر خاطرنشان کرد: برای گرم نگه داشتن کانون خانواده؛ نشاط و آرامش را در منزل حفظ کنید، با فرزندان و همسر خود با تبسم و با وقار برخورد کنید، اضطراب و نگرانی را از محیط خانه دور کنید، هنگام روبرو شدن با مشکلات و غم و غصه های بیجا قاطعانه برخورد کنید و بی درنگ آنها را از بین ببرید.
زهرا ربیعی مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه فرزندپروری و خانواده نیز مباحث خود را با این سوال آغاز کرد که “دوست دارید فرزند شما در ۲۰ سال آینده چگونه شخصیت و ویژگی هایی داشته باشد و اگر فرزند شما بزرگ شده است، چه موانعی موجب شده که شخصیت مطلوب شما شکل نگرفته باشد؟” وی در ادامه خطاب به حاضران در جلسه خاطرنشان کرد: پدر و مادر اگر در روابط خود دارای ثبات نظر، آرامش روحی و دوستی باشند و هرگونه کینه و خشونت را از خود دور کنند؛ بیشترین کمک را در ایجاد آرامش روحی فرزند و دلبستگی به خانه و خانواده کرده‌اند. در چنین محیط امنی است که چالش های والدین از بین رفته و یا حداقل کمرنگ میشود و آموزش و یادگیری در فرزندان به وقوع می پیوندد.
مدرسان این همایش خانوادگی مثال هایی از خانواده سرد، گرم و داغ بیان کرده و مخاطبین را با سبک های تربیتی خود به چالش کشیدند و مسائل و مشکلات هر گروه را بیان کرده و روش های صحیح تربیتی را برای حاضران در جلسه شرح دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *