در دوره آموزشی فرزندپروری معراج اندیشه گل‌گهر مطرح شد، فرزندپروری مهمتر از فرزندآوری است

دوره آموزشی فرزندپروری یکی از دوره هایی است که به همت کانون خانواده موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر و با تدریس مریم فروغی، دکترای روانشناسی برای مادران علاقه‌مند برگزار می‌شود.
فروغی، مخاطبان این دوره را افراد عام جامعه عنوان کرد و گفت: در این دوره مخاطبین مختلفی با تحصیلات گوناگون، رده‌های سنی مختلف، شاغل و خانه دار حضور پیدا می‌کنند که طی ۱۰ جلسه دو ساعته با هدف کلی فرزندپروری و توجه به رشد و تکامل فرزندان، به آنها آموزش هایی داده میشود. وی مسئله پرورش فرزندان را بسیار مهم دانست و افزود: در این دوره به شدت بر فرزندپروری تاکید می شود و مباحث مدیریت استرس در بچه ها، الدین سمی، خطاهای والدینی و تاثیر آنها بر فرزندپروری، روانشناسی والدین و نقش آنها در سلامت روان بچه ها، نقش پدر و مادر در ایجاد سلامت روان فرزندان و… از دیگر بخش هایی است که در این دوره به مادران آموزش داده میشود.
فروغی خاطرنشان کرد: بخش مهم دیگری که در این دوره به آن پرداخته می‌شود، مدیریت استرس در والد یا مادر است، چرا که مادری که استرس داشته باشد آن را به فرزندش منتقل می‌کند. مادرانی که در این دوره حضور دارند به گفته خودشان تاکنون در دوره های فرزندپروری به این شکل شرکت نکرده بودند. این دوره‌ها حالت چالشی دارد و حاضران در دوره هم در مباحث فعالیت دارند و به صورت دو طرفه پیش می‌رود.
این استاد دانشگاه، مشارکتی بودن دوره را یکی از مزیت‌های آن عنوان کرد و گفت: به دلیل چالشی و مشارکتی بودن این دوره مادران با اشتیاق زیادی در جلسات حاضر می‌شوند. در این جلسات به دغدغه های والدین در حوزه فرزندپروری نیز پاسخ داده می‌شود و خوشبختانه با استقبال بسیاری از سوی مادران روبرو شده است. وی در خصوص مباحث آینده این جلسات نیز گفت: در آینده در حوزه توانمندسازی بانوان نیز مواردی را مطرح خواهیم کرد تا والدین خود را در این زمینه آماده کنند و پس از اینکه آماده سازی والدین انجام شد به مباحث فرزندپروری می‌پردازیم. جا دارد کلیه مادران دغدغه‌مند سیرجانی در این دوره شرکت کنند تا با اصول فرزندآوری و فرزندپروری آشنا شده و در تربیت فرزندان خود موفق تر عمل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *