در حاشیه همایش تجلیل از آزادگان سرافراز سیرجانی و به همت موسسه معراج اندیشه؛جشن امضای کتاب ۸ سال و ۳ ماه و ۲۱ روز برگزار شد

یکی از بخش‌های جنبی همایش تجلیل از آزادگان سرافراز سیرجانی جشن امضای کتاب ۸ سال و ۳ ماه و ۲۱ روز است که خاطرات شفاهی آزاده گران‌قدر منصور محمودآبادی است که به قلم فرزانه ایران‌نژاد به رشته تحریر درآمده و به همت موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر منتشر شده است.
محمودآبادی در خصوص این‌ کتاب و نحوه نگارش آن گفت: متولد سال ۴۸ هستم و در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۶۱ به اسارت دشمن بعثی درآمدم و همان‌طور که از اسم کتاب پیداست ۸ سال و ۳ ماه و ۲۱ روز در اسارت بودم. وی اضافه کرد: من کوچک‌ترین عضو آن ۲۳ نفر هستم و در اسارت سن کمی داشتم و به‌خاطر سنم اتفاقات زیادی برای من می‌افتاد. مدت‌ها بود تصمیم داشتم کتابی در خصوص خاطراتم نوشته شود تا به یادگار بماند برای نسل‌های بعدی.
محمودآبادی به ضرورت نگارش این کتاب هم اشاره کرد و گفت: ضرورت نوشتن این کتاب بعد از این‌که مقام‌معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین صحبت کردند حس می‌شد. نسل‌های بعدی با همین آثار می‌توانند دوران جنگ را بشناسند و بیان این خاطرات تنها نقشی است که ما می‌توانیم برای شناساندن جنگ به آن‌ها ایفا کنیم.
فرزانه ایران‌نژاد نویسنده این کتاب نیز در خصوص چگونگی نگارش کتاب گفت: در حوزه شهدا قبلاً کارهایی را به چاپ رسانده‌ام و کتاب مذکور که به‌صورت خودجوش نوشته شد ۲ سال به طول انجامید. در این مدت به جمع‌آوری مصاحبه‌ها و نگارش آن‌ها پرداختم و بعد مطالب جمع‌آوری‌شده را به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های اسلامی دفاع مقدس ارائه دادم که آن‌ها نیز کتاب را برای نقد و بررسی به احمد یوسف‌زاده سپردند و کتاب خوشبختانه به بهترین شکل چاپ شد. جا دارد همین‌جا از آقای یوسف‌زاده تشکر کنم که کمال همکاری را با من داشتند.
ایران‌نژاد در خصوص انگیزه نگارش این کتاب گفت: چند سال قبل که کتاب آن ۲۳ نفر را خواندم بیشتر از همه ذهنم متوجه کم‌سن‌وسال ترین آن‌ها یعنی آقای محمودآبادی بود که چطور یک نوجوان سیزده‌ساله آن‌همه رنج و شکنجه را توانسته تحمل کند. بنابراین خودم تصمیم گرفتم با او گفت‌وگو کنم و خاطراتش را چاپ کنم و در این مسیر از خدا کمک گرفتم که کار خیلی‌خوب انجام شود و خوشبختانه مؤسسه فرهنگی معراج اندیشه گل‌گهر مثل همیشه حامی شد تا بتوانم این کار را به بهترین شکل ممکن ارائه دهم. نویسنده کتاب ۸ سال و ۳ ماه و ۲۱ روز افزود: نوشتن برای شهدا و آزادگان کار ساده‌ای نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *