در حاشیه جشن امضای کتاب “این نیز بگذرد” مطرح شد:

می‌خواستم نسل جدید از گذشته من بدانند

جشن امضا کتاب “این نیز بگذرد” به همت مؤسسه فرهنگی معراج اندیشه گل‌گهر و با حضور دکتر محمد کرام الدینی نویسنده اثر و جمعی از اهالی فرهنگ و علاقه‌مندان به حوزه کتاب‌خوانی برگزار شد.
دکتر کرام الدینی؛ پژوهشگر، مترجم، مؤلف و معلم ایرانی است که تالیف کتب درسی رسمی علوم تجربی و زیست‌شناسی دوره‌های مختلف کشور را انجام داده. وی دارنده عناوین مختلفی همچون عنوان مؤلف و مترجم برگزیده چهارمین دوره کتاب سال است. کرام الدینی همچنین مؤسس المپیاد زیست‌شناسی ایران بوده و در حوزه زیست‌شناسی در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی عناوین و موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌است.
کتاب “این نیز بگذرد” مربوط به خاطرات دوران کودکی نویسنده در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ شمسی است که در روستاهای سیرجان اتفاق افتاده. این کتاب ارزش خاطره نوشت و مردم‌شناسانه دارد و مورد علاقه مخاطبان بسیاری واقع‌شده است.
محمدعلی ایران‌نژاد مدیر عامل مؤسسه معراج اندیشه در حاشیه جشن امضاء این کتاب گفت: خرسندیم که یک سیرجانی توانسته در حوزه های علمی در سطح بین الملل و در زمینه تالیف و نشر کتاب؛ قله‌های موفقیت را طی کند و بااینکه افتخارات بین‌المللی گوناگونی دارد باز هم شهر و زادگاه خود را فراموش نکرده و برای این شهر و مردمان این شهر می‌نویسد.
دکتر کرام الدینی نیز در بخشی از سخنان خود گفت: نوشتن این کتاب کم‌کم جدی شد و به تشویق دوستان به این کار روی آوردم که همین‌جا از دوستان سیرجانی برای این اتفاق تشکر می‌کنم. وی افزود: این کتاب مربوط به خاطرات دوران کودکی من است. می‌خواستم نسل جدید هم از آنچه که بر ما گذشته مطلع شوند. این پژوهشگر علمی با درون مایه طنز اشاره کرد: ما نویسندگان علم را کسی نویسنده به حساب نمی‌آورد چرا که بیشتر نگارندگان رمان‌ها را نویسنده محسوب می‌کنند. به‌همین دلیل من هم تصمیم گرفتم در زمینه ادبیات بنویسم. کلاس‌های داستان‌نویسی را شرکت کردم تا مهارت لازم را کسب کنم و خوشحالم که امروز این اتفاق افتاد و کتاب این نیز بگذرد می‌تواند در بین شهروندان سیرجانی جایی برای خود باز کند.
در پایان این مراسم نیز حاضران در جلسه سوالات خود را از نویسنده مطرح کردند و در انتها نیز کتاب‌هایی که توسط آن‌ها خریداری‌شده بود توسط دکتر کرام الدینی به امضا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *