در جلسه پایانی کارگاه آموزشی طراحی فرش؛

هنرجویان با مفهوم حاشیه اندازی در فرش های ایرانی آشنا شدند

آخرین جلسه از مجموعه کارگاه های طراحی فرش به همت کانون کارآفرینی و مهارت آموزی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر و با تدریس علیرضا داور با حضور جمعی از علاقه‌مندان به این حوزه برگزار شد.
داور، مدرس دوره آموزشی کارگاه طراحی فرش در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه پایانی گفت: هنرجویان با پشت سر گذاشتن جلسات متعدد و آموزش اصول اساسی طراحی فرش های ایرانی؛ در جلسه پایانی با مفهوم حاشیه اندازی دور فرش های ایرانی آشنا شدند.
وی افزود: حاشیه ای که دور فرش های ایرانی قرار دارد، هم به اصالت و هم به زیبایی این اثر اصیل ایرانی کمک می کند. بنابراین آشنایی با انواع حاشیه ها و چگونگی حاشیه اندازی دور فرش می تواند در خلق یک اثر هنری بسیار زیبا موثر باشد.
داور خاطرنشان کرد: هنرجویان این دوره در جلسه پایانی با انواع حاشیه های ایرانی از جمله حاشیه کتیبه ای، اسلیمی، شاه عباسی، ختایی، جانوری، حاشیه جا خود، حاشیه منفرد، حاشیه زوج و… آشنا شدند و پس از آن آموختند چگونه از این حاشیه ها متناسب با طرح فرش در طراحی آن استفاده کنند تا بتوانند ترکیب طراحی فرش را حفظ کرده و اثری زیبا خلق نمایند.
مدرس این دوره تصریح کرد: همچنین بخش پایانی جلسه به رفع اشکال توضیحاتی که در جلسات قبل ارائه شده اختصاص یافت تا هنرجویان بتوانند مسائل و ابهاماتی که از آموخته های پیشین خود داشته اند را برطرف نمایند.
کارگاه طراحی فرش به دنبال این بود طی مباحثی که در این جلسات مطرح می‌شود این توانمندی را در هنرجویان ایجاد کند که بتوانند طرحی متناسب با ویژگی های یک فرش ایرانی طراحی کرده و ایده و خلاقیت خود را در آن نمایان سازند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *