در جلسه هم اندیشی خانه قصه های شاد معراج عنوان شد:

استعداد کودکان حاشیه شهر شناسایی می شود

جلسه هم‌اندیشی و اتاق فکر مجموعه کودک خانه قصه های شاد موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر با حضور مسئول کانون خانواده موسسه؛ مسئول مجموعه کودک و مسئول ارزیابی موسسه و با همراهی تعدادی از فعالان، قصه گویان و مربیان دغدغه مند حوزه قصه گویی برگزار شد.
در این نشست به برنامه ها و فعالیت هایی که در حوزه کودک میتوان انجام داد پرداخته شد و پیرامون آن راهکارهایی ارائه گردید.
بحرینی مسئول خانه قصه های شاد موسسه در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست گفت: یکی از مسائل مهم مطرح شده در حوزه عدالت اجتماعی، نشاط و سرگرمی برای کودکان شهرستان سیرجان بود. در این خصوص به برنامه شب قصه پرداخته شد و ایده ها و برنامه هایی که برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه می توان ارائه داد مورد نقد، بررسی و تحلیل قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در کنار این بحث و تبادل نظر، مصوب شد در حوزه قصه گویی کارهای باکیفیت‌تر، مسلط تر و تاثیرگذارتری در نظر گرفته شود و به برنامه‌های جانبی جذابی چون نمایش، مسابقه، موسیقی و… نیز پرداخته شود.
مسئول خانه قصه های شاد موسسه به مسئله مهم دیگری که در این نشست مطرح شد اشاره و خاطرنشان کرد: از آنجایی که کودکان خلاق و با استعداد بسیاری در حاشیه شهرستان زندگی می‌کنند تصمیم بر این شد که این کودکان خلاق شناسایی شده و از آنها در اجرای برنامه ها استفاده نماییم تا ضمن افزایش روحیه اعتماد به نفس این کودکان؛ استعداد آنها نیز پرورش داده شود. همچنین برنامه‌های ویژه‌ای مخصوص نوجوانان در نظر گرفته شود تا ضمن ارزش گذاری به حضور آنها؛ از تاثیرات فرهنگی این برنامه‌ها نیز بهره مند شوند.
بحرینی به ایده های دیگر مطرح شده در این نشست نیز اشاره کرد و افزود: در خلال ایده های مطرح شده تصمیم بر آن شد تا از حضور پدربزرگ ها و مادربزرگ ها یا پیشکسوتان در برگزاری برنامه های شاد و متنوع برای کودکان و نوجوانان استفاده کنیم تا تفاوت بین نسلی آنها را تا حد امکان کاهش داده و روابط صلح آمیز بین نسل های متفاوت ایجاد نماییم. همچنین یکی دیگر از برنامه هایی که در این نشست مورد نقد و بررسی قرار گرفت جلسات دوهفتگی مربیان قصه بود که با دور هم جمع شدن این مربیان قصه های مورد نظر به بوته نقد و بررسی گذاشته می‌شود تا با افزایش کتابخوانی این قصه گویی به کیفیت بالاتری دست پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *