در برنامه شب قصه یازدهم اجرا شد:

قصه‌هایی از جنس یلدا، برای کودکان سیرجانی

یازدهمین برنامه از سلسله برنامه های شب قصه توسط خانه قصه های شاد موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر، با همکاری انجمن مادران قصه گوی سیرجان و با حضور جمعی از کودکان و خردسالان سیرجانی به مناسبت شب یلدا برگزار شد. دو تن از قصه گویان سیرجانی، آمنه اولیا و مهدی آرایی مهمانان ویژه این مراسم بودند. آرایی که از داوران ملی و بین‌المللی جشنواره های قصه گویی است در این مراسم در خصوص ارتباط قصه و شب یلدا گفت: قصه گویی در شب یلدا از دیرباز تاکنون در آیین گرامیداشت نخستین شب زمستان رواج داشته و بر تاثیر مهم قصه در زندگی ما اشاره دارد.
بخشی از این مراسم به اجرای قصه گویی توسط افراد مختلف اختصاص داشت. صغری خواجویی از قصه گویان سیرجانی به اجرای قصه با لهجه سیرجانی پرداخت. آسیه پارسایی از یزد نیز با لهجه یزدی به اجرای قصه پرداخت. مهرسا آباده‌ای یکی از کودکان حاضر در این مراسم نیز قصه‌ای پیرامون شب یلدا اجرا نمود و محمد ستوده از سیرجان نیز با به صورت ریتمیک و با محوریت ننه سرما و فصل زمستان برای کودکان حاضر در برنامه قصه گویی کرد.
فلوت نوازی توسط کودکان، شاهنامه خوانی کودکان، قصه خوانی، اجرای موسیقی و تفال به دیوان فال حافظ از دیگر برنامه های شب قصه یازدهم به مناسبت شب یلدا و آغاز فصل زمستان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *