خالق عکس های نمایشگاه عکس گره خیره:

مخاطبان سیرجان؛ مخاطب فعال هستند

نمایشگاه عکس گره خیره، مجموعه‌ای از آثار سعید زلفی در مجتمع غدیر سیرجان تا ۲۵ اردیبهشت ماه دایر بود و علاقه مندان از این آثار دیدن کردند. این نمایشگاه به همت موسسه فرهنگی معراج اندیشه و در راستای ارتقاء هنرهای بصری برپا شده است.
سعید زلفی هنرمند خالق این عکس ها در خصوص چگونگی برپایی نمایشگاه مذکور گفت: عکاسی موبایلی را چند سالی است که انجام ی‌دهم. قصد داشتم در سیرجان یک ورکشاپ با موضوع عکاسی معاصر داشته باشم که به کمک موسسه معراج اندیشه برگزار می‌شود. تصمیم بر آن شد که این ورکشاپ با یک نمایشگاه همراه باشد تا بهتر در ذهن مخاطبان و شرکت‌کنندگان در ورکشاپ اثر بگذارد.
وی افزود: در واقع میخواستیم بعد عملی هم داشته باشد. این نمایشگاه حاصل هفت سال عکاسی خیابانی من با موبایل است و ایده و چیدمان آن هم پس از عکاسی اتفاق افتاده. می خواستیم یک گره ایجاد کنیم در تصاویر که مخاطب را متوجه این مسئله کند که یک نگاه سومی هم وجود دارد به نام نگاه مخاطب که می تواند آثار را تفسیر کند.
زلفی به فعالیت چشمگیر و خوشایند مخاطبان سیرجانی اشاره و خاطر نشان کرد:
هدف از برگزاری این نمایشگاه تحریک قوه تحلیل مخاطب برای بررسی آثار بود تا به این نتیجه برسد که در ذهن عکاس چه می گذشته. در واقع برای تفسیر محتوای عکس ها یک رویکرد روانکاوانه در نظر گرفته شد. وی به استقبال خوب مخاطبان سیرجانی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه تجربه برگزاری نمایشگاه انفرادی در کرمان را داشتم، استقبال در سیرجان خیلی خوب و بهتر از کرمان بود. مخاطبان سیرجانی با آثار ارتباط خوبی برقرار کردند و تفسیرهای کامل تری نسبت به کرمان داشتند و در واقع می‌توان گفت مخاطبان سیرجان، مخاطبان فعال و با قوه تحلیل بسیار بالایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *