تئاتر علی افسری نژادهنرمند سیرجانی، برگزیده جشنواره رضوی

تئاتر علی افسری نژادهنرمند سیرجانی، برگزیده جشنواره رضوی

تئاتر “دختر شیرزاد یهودی و امام رضا (ع) به نویسندگی، کارگردانی و تنظیم موسیقی علی افسری نژاد، هنرمند سیرجانی در سومین فستیوال ملی تئاتر رضوی به عنوان اثر ویژه شناخته شد.
افسری نژاد در خصوص جزئیات این تئاتر گفت: تئاتر “دختر شیرزاد یهودی و امام رضا (ع) از بین ۱۶۹ اثر ارسالی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره، موفق شد با بهره‌گیری از قواعد هنر فاخر شبیه خوانی و با بالاترین امتیاز و بیشترین رای هیئت داوران، به عنوان اثر ویژه و همچنین اثر برگزیده جشنواره ملی تئاتر رضوی بدرخشد و تندیس جشنواره را به دست آورد.
وی افزود: در این تئاتر بازیگران و هنرمندان گروه راویان عشق سیرجان بنده را همراهی می‌کردند و خوشبختانه توانستیم با همدلی و اتحاد و تمرین مکرر، به عنوان برگزیده جشنواره معرفی شویم.
کارگردان این تئاتر از اعطای نشان ارادت نیز خبر داد و گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور هنرمندان ملی و بین المللی و مقامات داخلی و خارجی در مشهد مقدس و از سوی بنیاد ملی بین المللی امام رضا (ع) نشان ارادت به اینجانب اعطا شد.
افسری نژاد در خصوص ویژگی‌های این تئاتر اضافه کرد: در این اثر سعی کردم فضائلی چون بخشش، عشق پاک و حقیقی، پیوند دین یهودیت و اسلام، انسان دوستی، کمک به فقرا، پایداری، اعتقادات قلبی، حضور بانوان در جامعه و… را به نمایش بگذارم. تئاتر “دختر شیرزاد یهودی و امام رضا (ع) ماجرای دلباختگی و عشق پاک یک دختر یهودی به حضرت رضا (ع) است که از دین یهود خارج شده و به دین اسلام می‌گرود و در این مسیر مورد اذیت و آزار پدر خود قرار می‌گیرد، اما به هیچ عنوان از عشق پاک خود دست نمی‌کشد تا اینکه در این راه جان خود را از دست می‌دهد؛ اما امام رضا (ع) به اذن خداوند به او جانی دوباره می‌بخشد.
وی اضافه کرد: مایه خرسندی و امیدواری است که تلاش جمعیِ گروه راویان عشق سیرجان توانست به عنوان نماینده شهرستان سیرجان در جشنواره ملی تئاتر رضوی حضور پیدا کرده و حائز مقام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *