به همت دفاتر تسهیلگری معراج اندیشه گل گهر؛

شناسنامه پروژه محلات تدوین می‌شود

دفاتر تسهیلگری مؤسسه فرهنگی معراج اندیشه گل‌گهر در راستای شناسایی و رفع مشکلات محلات حاشیه شهر اقدامات متعددی انجام داده‌اند. در همین راستا کارگاه آموزشی تدوین شناسنامه پروژه محلات با تدریس عباسلو مشاور کانون مسئولیت‌های اجتماعی مؤسسه و حضور مسئولان دفاتر تسهیلگری محلات حاشیه شهر برگزار شد.
عباسلو در خصوص جزئیات برگزاری این کارگاه گفت: نمایندگان دفاتر تسهیلگری مسکن مهر، آباده، کوی المهدی و مکی آباد در ماه‌های گذشته نشست‌های مسئله‌یابی مشارکتی را در محلات خود برگزار کرده و پنج اولویت مسائل و آسیب‌های محله را با کمک صاحب‌نظران و معتمدین هر محله شناسایی کردند. در امتداد برگزاری این نشست‌ها؛ کارگاه آموزشی مذکور برگزار شد تا بتوانیم برای رفع مشکلات و آسیب‌های شناسایی‌شده در هر محله یک نقشه راه تدوین کنیم و با استفاده از راهبردهای اتخاذ شده بتوانیم هرچه سریع‌تر به رفع این آسیب‌ها و مشکلات بپردازیم.
وی افزود: در تدوین شناسنامه پروژه در این کارگاه به‌دنبال نشان‌دادن راهبردهای حل مسئله و اولویت‌بندی مسائل بودیم تا تسهیلگران ما بتوانند ضرورت و اولویت مسائل را شناسایی کنند؛ علت‌ها و ریشه‌های ایجاد مسئله را کشف کنند و پیامدهای منفی مسائل کشف‌شده را شناسایی و ظرفیت‌های محلات برای شناسایی این مسائل را مشخص نمایند.
مشاور کانون مسئولیت‌های اجتماعی معراج اندیشه خاطرنشان کرد: پس‌از بررسی این موارد درنهایت به این نقطه می‌رسیم که چه افرادی با این مسائل در محلات درگیر هستند؟ و دستگاه متولی حل این مسائل کیست؟ مواردی که ذکر آن‌ها رفت، در قالب جداولی در کارگاه آموزشی تدوین شناسنامه پروژه محلات ارائه شد و تسهیلگران بعد از ریشه‌یابی مسائل و بررسی موشکافانه آن‌ها؛ طی ده روز آینده شناسنامه پروژه‌های محلات خود را آماده خواهند کرد.
وی تصریح کرد: پس‌از آن، برای هر مسأله یک پروژه تعریف خواهد شد و در تدوین این پروژه‌ها افراد اثرگذار محلات هم مشارکت خواهند داشت. در واقع باید گفت هدف اصلی این کارگاه تدوین نقشه راه برای حل مسائل شناسایی‌شده هر محله در نشست‌های هم‌اندیشی ماه‌های گذشته بود تا بتوانیم در اسرع وقت به رفع این مسائل با ارائه راهکارهای دقیق بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *