برگزیدگان مسابقه داستان دانش آموزی سیرجان معرفی شدند

موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر در راستای توجه به استعدادهای نهفته در دانش آموزان شهرستان و فراهم آوردن بستر مناسبی برای پرورش این استعدادها؛ برگزیدگان مسابقه داستان نوجوان را معرفی کرد.
مسابقه داستان نوجوان برنامه‌ای است که در ادامه طرح کتابخان خلاق برگزار شد. طرح کتابخوان خلاق یکی از برنامه‌های بسیار موثر در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی است که موسسه معراج اندیشه گل گهر سال‌هاست به آن می‌پردازد. بر مبنای این طرح ۲۰ نفر از معلمان سیرجانی، ۱۰۰۰ دانش آموز را با روش‌های نوین کتابخوانی و ایجاد خلاقیت از کتاب های خوانده شده آشنا می کنند. به دلیل علاقه دانش آموزان حاضر در طرح کتابخوان خلاق به مبحث نویسندگی، موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر، برنامه ای را در نظر گرفت و بر اساس آن فراخوانی را سه ماه قبل ارائه کرد که دانش آموزان علاقه مند به حوزه نویسندگی با ارسال داستان های خود توانمندی هایشان را در این زمینه محک زدند.
این دانش‌آموزان بر اساس فراخوان اعلام شده در دو بخش شرکت کردند؛ یک بخش مربوط به تکمیل نمودن یک داستان نیمه تمام بود و بخش دیگر نوشتن یک داستان برای عکسی که از سوی موسسه در نظر گرفته شده بود. مسابقه داستان نوجوانان با استقبال پرشور از سوی دانش آموزان سیرجانی روبرو شد و سرانجام پس از بررسی و داوری داستان های دریافت شده؛ از ۲۴ نفر از شرکت کنندگان تقدیر و به ۴ نفر از این افراد نیز به عنوان برنده نهایی جوایزی اهدا شد.
به منظور تکمیل این طرح و پرورش استعدادهای شرکت کنندگان در مسابقه داستان نوجوان؛ قرار است در آینده‌ای نزدیک دوره های رایگان داستان نویسی برای شرکت کنندگان در طرح برگزار شده و دو نفر از افراد برگزیده نیز در دوره رایگان فیلمنامه‌نویسی حضور داشته باشند.
@masirjan1
@creative.reader99
@khaneyedastanesirjan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *