آنچه توانسته ایم لطف خدا بوده است

سلسله جلسات آموزش خانواده به همت کانون خانواده و فعالیت های اجتماعی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر در حال برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی معراج اندیشه، این سلسله جلسات از سال ۹۳ تا کنون در مدارس ( در هر مدرسه چهار جلسه و از سال ۹۳ تا کنون سالانه ۷۰ مدرسه از طرح استفاده کرده اند) سطح شهر و با هدف افزایش آگاهی خانواده ها در زمینه های مختلف پیشگیری و مداخله در کاهش آسیب های اجتماعی برگزار می شود. به گفته فاطمه محمود آبادی مسئول کانون خانواده و فعالیت های اجتماعی موسسه موضوعاتی چون تاب‌آوری، تربیت جنسی، تربیت دینی، ارتباط والدین و فرزندان، تشخیص ناهنجاری کودکان، مهارتهای زندگی، مشاوره تحصیلی و… هر ساله از سوی آموزش و پرورش برای طرح در این جلسات مشخص و پس از شناسایی مدارس نیازمند و علاقمند به برگزاری جلسات آموزش خانواده که بیشتر در حاشیه شهر و حتی روستاها واقع می باشند تمامی موضوعات به همشهریان آموزش داده می شوند. وی اضافه می‌کند: در گام دوم این طرح نیازسنجی از مدارس توسط مدیران مدارس انجام و موضوعات متناسب با نیاز هر مدرسه به صورت تخصصی در آن مدارس مطرح می‌گردد. این طرح در راستای افزایش سطح آگاهی خانواده ها و حل مسائل والدین و فرزندان برنامه‌ریزی و در حال اجرا است.
اما طرح دیگری که از سوی کانون خانواده و فعالیت های اجتماعی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر اجرا شده است، طرح توانمندسازی مادران جوان است که در این طرح چهار گروه از مادران دارای فرزندان ۶ تا ۱۲ سال تحت آموزش مهارت های فرزندپروری و دریافت مشاوره قرار می‌گیرند.
همچنین با همکاری مرکز بهداشت، مدرسان متخصص موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر در خانه های بهداشت روستاهای محمودآباد، نصرت آباد و شریف آباد در حال آموزش فرایندهای رشد کودک و فرزندپروری به مادران باردار هستند. دیگر اقدام موسسه معراج اندیشه برگزاری دو کارگاه تربیت جنسی کودک برای مادران شاغل است که می تواند تاثیر بسزایی در تربیت کودکان داشته باشد. برگزاری سمینار تاب آوری اجتماعی ویژه خانواده افراد معتاد با هدف کاهش آسیب های اجتماعی این خانواده ها و سمینار تسهیلگری اجتماعی ویژه مربیان مراکز رشد خانواده بهزیستی با هدف آموزش نحوه مشارکت، ارتباط موثر و تسهیل گری اجتماعی برای حل مسائل خود از دیگر اقداماتی است که از سوی کانون خانواده و فعالیت های اجتماعی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر برگزار گردیده تا گامی هر چند کوچک در راستای آگاه سازی شهروندان سیرجانی برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *