به همت موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل‌گهر؛اولین دوره آموزشی تفکر و سواد رسانه‌ای برگزار شد

اولین دوره آموزشی تربیت مدرس کتاب تفکر و سواد رسانه ای به همت موسسه معراج اندیشه گل گهر و مدرسان مدرسه هنر و رسانه آینه (محمدصادق باطنی، علی رضایی ولا، مهدی کاشفی راد و حسین غفاری) و با حضور جمعی از معلمان مدارس سطح شهرستان سیرجان به مدت چهار روز متوالی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه معراج اندیشه، در این دوره آموزشی مباحثی چون سیاست‌های کلی تدریس کتاب تفکر و سواد رسانه ای، شیوه تدریس فصل‌های مختلف این کتاب، جایگاه رسانه در نظام اوقات فراغت، مدیریت رسانه در خانواده و شیوه های تدریس کتاب آموزش داده شد. مهدی کاشفی راد، یکی از مدرسان این دوره آموزشی در بخشی از سخنان خود گفت: با وجود اینکه چند سال است کتاب تفکر و سواد رسانه ای در پایه درسی دهم تدریس می‌شود، یکی از مسائلی که خیلی در این کتاب اهمیت داشت این بود که با وجود اهمیت موضوع سواد رسانه، مربیان برای تدریس این کتاب نیاز مبرم به کسب آمادگی‌های لازم دارند. وی افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها این است که اصول کلی و خطوط محتوایی که معلمان باید در کلاس به آن توجه داشته باشند، به این افراد آموزش داده شود تا معلمان هم بتوانند آن را به دانش آموزان منتقل کنند. نکته‌ای که در این دوره‌های آموزشی مطرح است امکان انتقال یک محتوا نیست بلکه نحوه انتقال محتوا نیز اهمیت دارد. کاشفی راد به اقدام بسیار خوب موسسه معراج اندیشه در راستای برگزاری این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: تلاش موسسه معراج اندیشه برای پرورش مربیان کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای در سیرجان ستودنی است. سرفصل‌هایی که در روز سوم از این دوره آموزشی تدریس شد فصل سبک زندگی است که یکی از مسائل مهم کشور و مراکزی است که رسانه در آن خیلی تاثیر به سزایی دارد.
حسین غفاری دیگر استادی بود که در روز پایانی این دوره آموزشی مباحث مختلفی را به حاضران در جلسه آموزش داده و درخصوص مباحث تدریس شده در روز پایانی گفت: در این دوره و در بخش صبحگاهی تمرکز تدریس در حوزه مدیریت رسانه در خانواده بود که معلمان به عنوان راهنمای خانواده‌ها در مدارس بتوانند این مفاهیم را منتقل کنند و برنامه مصرف رسانه‌ای دانش آموزان را به کمک والدین طراحی نمایند. در این دوره به مباحثی چون روش‌های قانون گذاری در خانواده، روش‌های اجرایی قوانین رسانه‌ای در خانواده و نحوه نظارت بر حسن اجرای قوانین در خانواده پرداخته شد و چالش هایی که مدیران در مدارس‌شان داشتند مطرح گردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *