کارگاه آموزشی اصول قصه‌گویی برگزار شد

با حمایت خانه قصه‌های شاد موسسه معراج اندیشه گل گهر؛

کارگاه آموزشی اصول قصه‌گویی برگزار شد

به همت آموزشگاه رنگین کمان و با همراهی خانه قصه‌های شاد موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر، کارگاه اصول قصه‌گویی با تدریس مهدی آرایی از مربیان بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.
در این کارگاه که دوره مبتدی مربی گری قصه‌گویی را برای مخاطبان جامعه هدف خود برگزار کرد؛ به مباحثی پیرامون اینکه قصه چیست، قصه گو کیست، تفاوت و شباهت قصه‌گویی با هنرهای نمایشی؛ اجرا؛  استندآپ کمدی و… پرداخته شد. هنرجویان در این دوره با اصول قصه‌گویی که باید رعایت شود، نحوه انتخاب قصه، چه قصه‌هایی برای چه گروه‌های سنی مناسب هستند، مدیریت زمان و مکان در قصه‌گویی و… نیز آشنا شدند. همچنین ۱۰ فرمان قصه‌گویی شامل لحن، بیان، بدن، لباس، حرکات، فاصله قصه‌گو تا شنونده، نحوه تعامل قصه‌گو با مخاطب، درگیر کردن مخاطب با قصه و… و آشنایی با قصه‌های محلی و عامیانه از جمله مباحث دیگری بود که در این کارگاه آموزشی مطرح شد.
آرایی همچنین بر این نکته تاکید کرد که مربیان قصه‌گویی بایستی در زندگی روزمره قصه سازی کنند و کسی که می‌خواهد مربی قصه‌گویی موفقی باشد ابتدا باید یک خاطره گو و یک روایتگر خوب باشد تا بتواند قصه را نیز به خوبی تعریف کند.
وی همچنین افزود: قصه درمانی یک تکنیک بسیار مهم است که می‌توان برای درمان کودکان از آن استفاده کرد. بسیاری از فشارهای روانی و اضطراب کودکان از طریق قصه‌گویی قابل درمان است چرا که قصه یک معجزه‌گر است برای کودکان و می‌تواند دنیای تخیلات کودکان را تقویت کرده و آن را زیبا و جذاب کند تا کودکان از این طریق بتوانند اضطراب و ترس درونی خود را بهبود بخشند. در این کارگاه هنرجویان چند قصه را به صورت عملی تمرین کردند تا بتوانند برای اجرای قصه‌گویی در محیط‌های دیگر آماده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *