کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد:

معراج اندیشه یک الگوی کشوری در فعالیت های فرهنگی است

همایش بررسی آخرین تحولات محور مقاومت در منطقه غرب آسیا با حضور دکتر سعدا… زارعی، کارشناس مسائل سیاسی منطقه غرب آسیا و به همت اندیشکده موسسه فرهنگی و هنری معراج اندیشه گل گهر در سالن غدیر اداره ارشاد برگزار شد.
ایران نژاد مدیرعامل موسسه در این همایش با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین گفت: رهبر معزز انقلاب طی سال های گذشته بارها بر جهاد تبیین، تاکید کرده اند و ما نیز احساس وظیفه کردیم که باید در این زمینه کاری انجام دهیم و این همایش در واقع نقطه شروعی است برای گام برداشتن در راستای تحقق جهاد تبیین.
وی افزود: متاسفانه نظام استکبار فعالیت ها و نقاط قوت ایران را به صورت نقاط ضعف در دنیا بازنمایی کرده و به مخاطبان خود نشان داده است، در حالی که در واقع اینگونه نیست و قدرتی که ایران در عصر حاضر در منطقه تولید کرده، توانسته نظام سلطه را سرجای خود نشانده و نقشه های آن را نقش بر آب نماید.
ایران نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری چنین همایش هایی ذائقه سیاسی مردم سیرجان را توسعه داده و به رسالت خود در راستای ترویج جهاد تبیین عمل نماییم.
زارعی نیز در شروع سخنان خود با اشاره به تعاریف زیادی که از شهر سیرجان شنیده است گفت: همواره علاقه‌مند بودم از نزدیک با شهر سیرجان آشنا شوم و باید بگویم موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر یک مجموعه استثنایی، ویژه و بسیار اثرگذار است که می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی در سراسر کشور تبدیل شود.
وی در خصوص تحولات منطقه غرب آسیا گفت: همواره در زمینه مسائل سیاسی و بین المللی مسئله ای که برای همه ما مطرح است این است که آینده جهان و به ویژه ایران در حوزه سیاسی چه خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا ببینیم مسیر را چگونه آمده‌ایم و عناصر اصلی قدرت ما در حین مسیر و وضعیت کشورهای مقابل ما چگونه است و سپس به آینده نگاه کنیم.
این کارشناس مسائل حوزه غرب آسیا به سه عنصر اساسی اشاره کرد که طی ۴۰ سال گذشته باعث شده ایران در مجامع بین المللی به موفقیت برسد و گفت: عنصر اصلی؛ قدرت مقاومت در برابر غرب است که بسیار ارزشمند است و مانند یک بمب پر قدرت اتمی عمل می کند. بسیاری از کشورهای جهان نمی توانند در برابر غرب مقاومت کنند اما ایران با غرب و تفکرات نادرست آن مقابله می‌کند. عنصر دوم جوانان هستند. در منطقه غرب آسیا جوانان بسیار فهمیده هستند و از آنها به عنوان سرمایه یاد می شود. همانطور که س.ر.د.ا.ر سل.یما.نی با همین جوانان توانست داعش را شکست دهد. در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین نیز داعش با این نیروی جوان شکست خورده است. بنابراین روی سرمایه جوان ایرانی میتوان حساب کرد و از آن برای موفقیت در برابر استکبار غربی استفاده کرد چرا که این جوان‌ها در اختیار اسلام انقلابی هستند.
وی رهبری را به عنوان عنصر سوم موفقیت ایران در مجامع بین المللی عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری به عنوان یک عنصر مهم و تاثیرگذار در منطقه توانسته اند جهان اسلام را به خوبی هدایت نمایند چرا که یک شخصیت تمام عیار و مورد قبول در منطقه هستند.
زارعی افزود: تاکنون ایران توانسته با این سه عنصر به موفقیت‌هایی در سطح جهانی دست یابد و برای رسیدن به موفقیت های بالاتر باید این سه عنصر را حفظ و بر قدرت آنها افزود تا بتوانیم همچنان با نظام استکبار در منطقه مبارزه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *