در کارگاه آموزشی ایده پردازی و اعتبارسنجی مطرح شد:باید بدانید بازار چقدر برای ایده شما هزینه می‌کند

در حاشیه روند برگزاری رویداد ملی کارآفرینی پته؛ کارگاه آموزشی ایده پردازی و اعتبارسنجی با تدریس الهه فخار و به همت کانون کارآفرینی و مهارت آموزی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر برگزار شد. فخار که استراتژیست کسب و کارهای نوآورانه است در خصوص جزئیات برگزاری این کارگاه گفت: محور اصلی کارگاه مذکور هدف گذاری و مدیریت فردی و مدیریت ایده پردازی بود. هنرجویان در این کارگاه با مفهوم ایده پردازی و اعتبارسنجی آشنا شدند. تکنیک‌های ایده پردازی و چگونگی انجام اعتبارسنجی در بازار را آموختند و یاد گرفتند که ایده‌های خود را پرورش بدهند؛ آنها را چگونه اعتبارسنجی کنند و بدانند آیا ایده‌ای که دارند نیاز بازار است یا نه.وی افزود: خوشبختانه بازخورد خوبی از کارگاه دریافت شد و هنرجویان آموختند ابتدا چگونه ایده خود را بشناسند و آن را به بهترین شکل وارد بازار کنند. نیاز بازار را بسنجند و بدانند بازار چقدر می‌تواند برای ایده آنها هزینه کند تا بتوانند از ایده خود به خوبی درآمدزایی کنند.مدرس این دوره به نبود پیش زمینه ذهنی در شرکت کنندگان نیز اشاره کرد و افزود: با اینکه کارگاه بازخورد خوبی داشت اما شرکت کنندگان از قبل پیش زمینه ذهنی در مورد این موضوع نداشتند. به این دلیل که دوره‌های کسب و کار در سیرجان کم برگزار شده و هنوز نیاز مخاطب به درستی سنجیده نشده است.وی تاکید کرد: با توجه به اینکه فضای سیرجان؛ فضای کسب و کاری است، بهتر است روی برگزاری چنین دوره‌هایی بیشتر تمرکز شود. حتی دوره‌های کسب و کار برای سنین پایین‌تر نیاز است تا این آشنایی اولیه صورت بگیرد. با این حال مخاطبان، خود را با کارگاه همراه کردند و تلاش شد اطلاعات کاملی در حوزه ایده پردازی و اعتبارسنجی به آنها داده شود تا ذهنیت اولیه در آنها شکل بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *