در برنامه دیگری از رویداد روستایی شو عنوان شد:

استفاده از اصول فن بیان؛ ارائه تاثیرگذاری را رقم می‌زند

پنجمین جلسه از کارگاه آموزشی رویداد روستایی شو به همت کانون کارآفرینی و مهارت آموزی موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر و با تدریس هاشم جُمِهری خامنه و جمعی از هنرجویان، علاقمندان و دهیاران شهرستان سیرجان برگزار شد.
مباحث این جلسه از کارگاه روستایی شو به آشنایی با اصول فن بیان و استفاده صحیح از آنها در ارائه موفق برای معرفی کسب و کار اختصاص داشت.
جُمِهری خامنه در خصوص چگونگی استفاده از این اصول برای داشتن یک ارائه موفق گفت:
مهمترین رکن برای ارائه موفق در بیان و معرفی کسب و کار؛ برنامه‌ریزی است. در این راستا باید به نکات مهمی که قرار است در ارائه به مخاطب معرفی نمایید دقت شود. همچنین باید یک سناریوی دقیق برای نحوه ارائه نوشته شود و ارائه شامل مقدمه، بدنه و نتیجه گیری باشد.
وی به کنترل استرس نیز اشاره کرد و گفت: شخصی می تواند یک ارائه موفق داشته باشد که بتواند استرس خود را کنترل کرده و از آمادگی روحی خوبی برای روبرو شدن با مخاطب برخوردار باشد.
مدرس این دوره پیرامون استفاده از اصول فن بیان در ارائه موفق گفت: نحوه قرار دادن دست ها، تن صدا، استفاده از صحیح از میکروفون، چگونگی نگاه کردن به مخاطبین و… از جمله مواردی است که باید در هنگام ارائه به آنها توجه شود.‌ کسی می تواند یک ارائه موفق داشته باشد که حین ارائه؛ نگاه خود را بین مخاطبان پخش کند و بازخورد دیگران برایش مهم باشد.
جُمِهری خامنه به تسلط به عنوان یک رکن مهم دیگر در نحوه ارائه موفق اشاره کرد و افزود: برای اینکه یک ارائه موفق داشته باشیم و بتوانیم کسب و کار خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب معرفی نماییم؛ باید بر آنچه که قرار است ارائه دهیم تسلط داشته باشیم. قبل از ارائه اصلی؛ محیط را در منزل برای خود بازسازی کرده و ارائه خود را تمرین کنیم. سعی کنیم یک ارتباط صمیمی با مخاطب برقرار کنیم و مواردی را که قرار است به آن ها انتقال دهیم با زبانی دلنشین و تاثیرگذار بیان نماییم.
وی تصریح کرد: رعایت این نکات و به کارگیری صحیح آنها می‌تواند به یک ارائه موفق منجر شده و سبب شود کسب و کاری که قرار است در آینده راه‌اندازی کنیم به شکل صحیح به مخاطبان ارائه شده و نظر مثبت داوران را جلب نماید.
در ادامه این کارگاه چند نفر از هنرجویان به ارائه کسب و کارهای خود با استفاده از اصول فن بیان؛ پرداختند و نحوه ارائه آنها مورد نقد و بررسی حاضران قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *